Batterij iPod leeg ondanks opladen

nadat ik gisteravond ipod helemaal heb opgeladen via mijn pc (firewire) heb ik hem vannacht in de dock laten staan met de pc uit. vanochtend wilde ik hem aanzetten, maar kreeg ik de melding dat de batterij leeg was en ik de ipod op moest laden.

heeft iemand dit probleem meegemaakt? het lijkt alsof de ipod gewoon leegloopt als hij in het dock zit met de pc uit

Ja, dat kan wel, want dan moet je hem gewoon opnieuw opladen, heb ik ook wel eens gehad hoor, en als hij het dan nog niet doet moet je ff :apple: bellen

dat is het probleem ook niet, hij is nu weer opgeladen en verder niets aan de hand, maar vond het gewoon raar dat ik hem niet gewoon snachts in de dock kan laten staan zonder het kabeltje te unpluggen

Oh ok, niks aan de hand dus 8)

Ik heb dit probleem wel eens eerder gezien hier. Het had geloof ik iets te maken met een foutje in de software. De iPod werd [i:84df49cd3b]ontladen[/i:84df49cd3b] als ie aan de mac bleef hangen terwijl die uitstond. Was volgens mij wel opgelost met een update. Heb je de nieuwste update erop staan?

Succes!

t is een ipod photo 30g met versie 1.1, laatste versie dus het is verder geen wereldramp, laat mn ipod wel naast mn dock liggen als de pc uitstaat, maar wel jammer, want t staat wel mooi in t dock 8)

Ah joh gewoon een Mac kopen. Das pas mooi en je hebt er geen last van! :wink: 8)

Het gebeurt bij elke iPod die je aan je FW laat hangen... Gewoon je computer niet uitzetten of idd je iPod eraf halen!

Aljo

Bij mij niet hoor...

[quote:0d9d5d8670="rvanloosen"]Bij mij niet hoor...[/quote:0d9d5d8670]

Raar… ik dacht dat het altijd zo was, nouja, is ook niet zo erg, hij gaat bij mij toch nooit bijna uit!

Aljo

Ik heb het ook met mijn iPod mini die aan een iMac G5 hangt. Gewoon 's ochtends helemaal leeg uit het dock gehaald en flink balen. Nu weet ik iig dat ie daardoor leegloopt.

Inderdaad, is bij mij ook al gebeurd toen ik hem aan mn iMac liet hangen. Het icoon dat je dan op het schermpje van je iPod te zien krijgt is wel erg schrikwekkend: ziet eruit alsof er iets heel erg aan de hand is met je batterij.

Meestal is het zo, dat ie [b:d50dc39605]aangeeft[/b:d50dc39605] na langdurige oplaadperiode dat de batterij leeg is, maar dat is niet zo, want als ik hem dan 10 min laat liggen, en dan zet ik hem weer aan, dan geeft ie helemaal vol aan.