Batterij op?

Hoi allemaal,

Ik heb een kabel-verbinding dus ik kan altijd naar internet maar als ik niet via de netwerktijd verbindd (dus als die optie in de Systeemvoorkeuren uitstaat) en ik start m’n mac op krijg ik 1-1-11970 1:00:00 toegewezen gekregen, ik heb gelezen dat als de batterij in je Mac op is de datum op 27 augustus 1956 springt en je instellingen niet bewaard blijven als je mac uit is of zoiets.

Is er een oplossing voor dit probleem, of moet ik toch gewoon een nieuwe batterij kopen?

Wat voor een mac heb je en hoe oud is hij/zij?

800 mhz Quicksilver, 256mb werkgeheugen, 40gb harddisk. Ik denk bijna of net 1 jaar oud.......Hij is één keer gerepareerd omdat er een onderdeel naast het moederbord (of hoe spel je dat :roll:) moest worden vervangen, toen ik een tijdje geleden de netwerk tijd uitzette gebeurde er niets. Alleen toen ik de volgende morgen de computer opstartte stond de datum verkeerd, toen heb ik de netwerk tijd weer aangezet en nu doet het het gewoon.

Wij hebben hier op kantoor ook 2 quicksilvers en hebben beide mac's hetzelfde probleempje gehad. Bij ons is het echter maar 1x voorgekomen dus we hebben er ons geen zorgen om gemaakt. Als het bij jou meer voorkomt zou ik toch eens overwegen om het batterijtje te vervangen, dat is maar een kleine kost en je kan het gewoon zelf doen. Als dat niet helpt, snel, nu die nog onder garantie is, naar de dichtstbijzijnde apple-store om te laten nakijken!

Oke, bedankt.