Batterij Powerbook

Hoi,

Ik heb mijn Powerbook G4 nu al zo’n 4 jaar (kan langer zijn) en ik merk dat er van de batterij weinig over is. Als ik mijn Powerbook op de batterij laat draaien, is hij binnen een half uur uitgeteld. Je ziet het energy niveau gewoon dalen.

• Is dit normaal na 4 jaar?
  • Is er een manier om dat nog te verhelpen of moet ik een nieuwe aanschaffen?

Alvast bedankt.

Ik heb mijn iBook nu 4.5 jaar, de batterij gaat nu nog 2 uur mee (maximaal). Je kunt hem proberen nog te "reanimeren".

Accu opladen, helemaal leeg werken, weer opladen, helemaal leeg werken etc etc. Dit de hele dag herhalen. Dan 1 nacht laten “rusten” (opgeladen) en de volgende dag hopen dat hij wat langer mee gaat. Bij mij heeft dit enorm geholpen.

Er gaan ook “roddels” over 1 nacht in de vriezer/koelkast leggen, maar hoe en of dit werkt is mij onbekend.

:apple: Robsappeltjes :apple:

Oke man,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga dat eens proberen.

Batterijen hebben nu eenmaal een beperkte levensduur. Op 4,5 jaar een nieuwe batterij kopen is toch ook weer niet zo'n drama? Ik hou er rekening mee dat ik om de twee jaar een nieuwe nodig heb... geen probleem

[quote:9d19f92e9c]Batterijen hebben nu eenmaal een beperkte levensduur. Op 4,5 jaar een nieuwe batterij kopen is toch ook weer niet zo'n drama? Ik hou er rekening mee dat ik om de twee jaar een nieuwe nodig heb... geen probleem[/quote:9d19f92e9c]

Dat is waar, maar ik weet niet wat de gemiddelde levensduur van de batterij is. Als dat inderdaad ongeveer 4 jaar is, dan is dat zo en koop ik een nieuwe. Ik vroeg me alleen af of het bij mij erg snel (of juist heel langszaam) ging.

[quote:8191e74296]Batterijen hebben nu eenmaal een beperkte levensduur. Op 4,5 jaar een nieuwe batterij kopen is toch ook weer niet zo'n drama? Ik hou er rekening mee dat ik om de twee jaar een nieuwe nodig heb... geen probleem[/quote:8191e74296]

Dat is waar, maar ik weet niet wat de gemiddelde levensduur van de batterij is. Als dat inderdaad ongeveer 4 jaar is, dan is dat zo en koop ik een nieuwe. Ik vroeg me alleen af of het bij mij erg snel (of juist heel langzaam) ging.

Krijg je in dit geval ook een nieuwe batterij als je Applecare hebt?

[quote:1146f9f641="iMe"]Batterijen hebben nu eenmaal een beperkte levensduur. Op 4,5 jaar een nieuwe batterij kopen is toch ook weer niet zo'n drama? Ik hou er rekening mee dat ik om de twee jaar een nieuwe nodig heb... geen probleem[/quote:1146f9f641]

Ik heb ook een Powerbook 15" en mijn batterij is nu al (na 1,5 jaar) aardig gaar. Hij gaat nog maar een uur mee of zo. Is het slecht voor je batterij om (bijna altijd) de netvoeding erin te hebben?

ja, niet zo goed voor je batterij best gebruiken op batterij, tot leeg en dan weer opladen

heb hier een PoBo Ti van 2001 en hier is de accu ook na 25 min leeg, dus best "normaal" voor een accu van die leeftijd.

Maar heb je niet twee accu's? Mijn moeder kreeg bij haar iBook (tweedehands) twee accu's... :?

[quote:08ff4c11f0="jps"]ja, niet zo goed voor je batterij best gebruiken op batterij, tot leeg en dan weer opladen[/quote:08ff4c11f0]

Dat schijnt dus niet zo te zijn… volgens de verkoper van HTR Arnhem is de ultieme batterij-strategie om gewoon dagelijks ingeplugd te werken, en één keer in de maand helemaal leeg en dan weer vol.
Maargoed, dat is misschien ook maar een mythe… :expressionless:

Hier vind je alle antwoorden terug ;-)

http://www.apple.com/nl/batteries/
http://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.html

ja ik hoor, lees (en doe 't inmiddels ook) minstens 1 maal per maand helemaal leeg en daarna weer aan de netvoeding, schijnt te werken maar dan nog hebben de batterijen gewoon een beperkte levensduur.