Batterij probleempje

Ik ben in het bezit van 4g ipod, wat mij opvalt is, dat wanneer de batterij van vol naar halfvol speelt daar ongeveer 6,5 uur continue spelen aan vooraf gaat (volgens het test principe geen eq, geen verlichting, geen shuffle enz alleen spelen). Maar vervolgens van halfvol naar leeg doet hij in 3 uur. Zo haal ik dus de 12 uur niet. Ik heb deze test al verschillende malen uitgevoerd en iedere keer hetzelfde resultaat. Ik heb de Ipod ook gereset, nieuwe firmware geupdate, aangezien het misschien aan de batt. indicator kan liggen. Maar ook dat helpt niet. Mijn vragen zijn hoe het kan dat de batt. duur van halfvol naar leeg ruim 2x sneller gaat dan van vol naar halfvol? en waarom kan ik niet in de buurt komen van de 12 uur terwijl alles conform de batt. test uitgeschakeld staat??

Iemand??

Hallo, is er toevallig iemand die mij kan helpen??

alvast dank voor de reactie

Toch wel fijn dat er zo massaal op mijn vraag gereageerd wordt.

In ieder geval bedankt voor al jullie behulpzame reacties.
:frowning:

misschien kan ik je helpen heb het ook gehad met ipod mini en het komt doordat je batterij lui is ook word door apple beweert dat dat niet meer kan met deze generatie batterijen. wat je kan doen de ipod helemaal leeg laten gaan van volle batterij naar leege batterij tussendoor niet meer opladen of op je pc of mac aansluiten. weer helemaal vol laden , en dit proces herhalen werkte bij mij.

succes
je kan hem ook naar apple opsturen via de site support en dan kijken ze er ook naar.

[quote:9797612d3c="I-Joris"]misschien kan ik je helpen heb het ook gehad met ipod mini en het komt doordat je batterij lui is ook word door apple beweert dat dat niet meer kan met deze generatie batterijen. wat je kan doen de ipod helemaal leeg laten gaan van volle batterij naar leege batterij tussendoor niet meer opladen of op je pc of mac aansluiten. weer helemaal vol laden , en dit proces herhalen werkte bij mij.

succes
je kan hem ook naar apple opsturen via de site support en dan kijken ze er ook naar.[/quote:9797612d3c]

Dat heb ik inderdaad ook al een paar keer geprobeerd (ipod opnieuw gereset, batterij helemaal ontladen) alleen blijf ik steeds op het punt steken dat wanneer de indicator halfvol aangeeft, de laatste 50% wel erg snel opgaan ineens, terwijl de eerste 50% wel een voldoende bevredigend aantal uren geeft.

Bedankt voor je reactie in iedergeval

maar waarom wil je eigenlijk 12 uur halen?

[quote:420a69dfe3="I-Joris"]maar waarom wil je eigenlijk 12 uur halen?[/quote:420a69dfe3]

Omdat dat dat de speelduur is die Apple aangeeft voor een 4g ipod. Bovendien door de batterij te testen volgens het principe dat Apple hanteert, weet je of je batterij ok is.

Het is algemeen bekend dat de indicator van de ipod niet altijd accuraat zijn maar dat wilt niet zeggen dat ze dan dus niet zo lang mee gaan. Ookal geeft mijn ipod aan dat ie half leeg is, hij gaat dan nog meer als de helft van zn tijd mee. De indicator is dus niet representatief voor de duur.

[quote:4631266d55="Macinspire"]Het is algemeen bekend dat de indicator van de ipod niet altijd accuraat zijn maar dat wilt niet zeggen dat ze dan dus niet zo lang mee gaan. Ookal geeft mijn ipod aan dat ie half leeg is, hij gaat dan nog meer als de helft van zn tijd mee. De indicator is dus niet representatief voor de duur.[/quote:4631266d55]

Alleen is het bij mij zo dat wanneer de indicator zegt “leeg” dan stopt de ipod ook werkelijk met spelen.

Wanneer dat gebeurd en dat al na een zeer korte tijd, dan zou ik de garantie erop verhalen (mits je die nog hebt natuurlijk).

[quote:3af3feb9ca="Macinspire"]Wanneer dat gebeurd en dat al na een zeer korte tijd, dan zou ik de garantie erop verhalen (mits je die nog hebt natuurlijk).[/quote:3af3feb9ca]

Helaas, net niet meer hij is 13 maanden oud. Bovendien heb ik een nog veel groter probleem erbij gekregen (zie bovenstaande topic) mijn clickwheel wil niet meer scrollen.

Ik ga wel kijken of hem coulancehalve willen repareren.

Repareren omdat je accu 9,5 uur speelt in plaats van 12 ? Vergeet het maar.

Hoeveel kbs zijn je mp3’tjes ? 128 / 160 / 192 / 256 / 320 ?
Hoe meer kbs ze zijn, hoe meer stroom de iPod nodig heeft…

[quote:ac45982f51="unSOUND"]Repareren omdat je accu 9,5 uur speelt in plaats van 12 ? Vergeet het maar.

Hoeveel kbs zijn je mp3’tjes ? 128 / 160 / 192 / 256 / 320 ?
Hoe meer kbs ze zijn, hoe meer stroom de iPod nodig heeft…[/quote:ac45982f51]

Ik heb een test gedaan volgens zoals de apple site beschreven heeft dus 128 kb mp3 van rond de 4 min, zonder eq, zonder verlichting en alleen laten spelen.

En wat kwam daaruit??.. Je clickwheel zou t moeten doen, nadat je die instructies hebt gevolgd wat er word beschreven.

Daar kwam dus die 9,5 uur uit zoals ik beschreven had bij het openen van deze topic.