Batterij slecht

Ik heb een MacBook Pro van begin 2011, in de batterijstatus staat er: “Onderhoud vereist.”
De tijd waarmee een acculading meegaat is drastisch vermindert, een kwartier max.
Mijn laptop is net 2 jaar oud en heeft 734 Cycli achter de rug.
Volgens Apple zou een batterij 1000 cycli mee moeten gaan, dat hij er nog 300 van af zit en nu al praktisch afgeschreven is vind ik erg jammer.
Ik heb een verzekering bij de mediamarkt voor 3 jaar, kan ik er hier iets aan laten doen?
Of moet ik er mee naar Amsterdam naar de Genius Bar en kunnen ze er daar iets aan doen (waarschijnlijk een nieuwe batterij)
Hoeveel gaat dit dan kosten? En wordt dit nog gedekt omdat ik binnen de 1000 cycli zit.

Alvast bedankt

Ik zou eerst even naar de MediaMarkt gaan en het daar uitleggen. Gezien je daar je verzekering hebt. Als die je niet kunnen helpen zou het bij de Apple Store navragen.

Het getal 1000 is geen absolute, maar een gemiddelde, er zullen dus altijd batterijen zijn die 500 cycli meegaan, en anderen die 1500 cycli halen.

€135

Waar kun je eigenlijk zien hoeveel cycli de batterij al meegaat. Hebben ook een „slechte batterij”-probleem…

Even het programma “Systeeminformatie” starten, daar staat het bij het onderdeel “Voeding”

Bij Apple geven ze aan dat je óf één jaar óf tot 1.000 laadcycli garantie hebt op de accu. Via Apple zelf gaat het dus niet werken. Wellicht wel via je garantie bij de Media Markt; al zou je ook dan wel even moeten checken of de accu daar ook onder valt (wordt vaak uitgezonderd in dit soort garanties, omdat het een aan slijtage en manier van gebruik onderhevig onderdeel is.