Batterijtje

Hallootje,

Al enige tijd stoor ik me aan de teruggelopen krachten van de accu van mijn G4 Powerbook. In het begin was het mogelijk bijna twee speelfilms in de gleuf te duwen (niet tegelijk…) en ze ook beide te kijken. Tegenwoordig (na zo’n 500 a 600 maal opladen) redt de accu het met geluk 75 minuten. Weet iemand van een masnier om de LiIon batterij te verversen of is de aanschaf van een nieuwe accu de enige oplossing.

Daarnaast lijkt het me niet gezond dat de accu (als deze vol is) voortdurend van spanning wordt voorzien door het laadapparaat. Is er een manier alleen op de stroomvoorziening van het laadapparaat te werken zodat de accu niet beschadigt?

Andere tips mbt accugebruik zijn uiteraard welkom!

Groet, Alex

Wat een lithium ion accu het best houdt is hem geregeld helemaal leeg te laten lopen. Ze zijn beveiligd tegen doorladen, maar zo'n accu blijft het best als hij moet 'werken'.

Lees net op een Amerikaanse site dat de LiIon batterij, die gepresenteerd wordt als 'beter kan het niet', sowieso maar een levensduur van drie jaar heeft. Daarnaast is het (altijd) geintegreerde beveiligingscircuit soms de oorzaak van problemen.

Alex

Wat je nog kunt proberen (als laatste ,eigen risico). :roll: Is de accu in een diepvieszakje doen, en 24 uur invriezen, laten ontdooien en weer opladen. Het is mij een keer gelukt om zo weer wat levenen in een accu te krijgen. Maar het is nooit voor lang. De accu is gewoon op.