Baystack 350 switch

Hallo,

Ik heb 2 Nortel Baystack 350 switches met ieder 24 poorten, en nu wil ik die graag configureren.

Weet iemand of dit ook kan dit ook met mijn Mac? Volgens de handleiding kan het in elk geval wel onder Windows met de ‘command-prompt(ofzo)’.

:expressionless: Anders wordt het dus weer winddozen.

het gaat dus om een:

[img:9c2783d7d6]http://www.computers4sure.com/comassets/productlarge/984093Lg.jpg[/img:9c2783d7d6]

als je de DOS commands eens hier post dan is er vast wel een “alternatief” te vinden…

ik kan je niet verder helpen anders, want zelf beschik ik niet over zo’n geval, maar als je de DOS commands post zou ik je misschien wel kunnen helpen!

succes!

waarschijnlijk moet je inloggen ofwel via een telnet commando, ofwel via een seriele kabel die is aangesloten op de PC.

In het eerste geval is er geen nood; telnet heb je ook op je Mac. Sluit een netwerkkabel aan, start de terminal op, en typ daar het letterlijke telnet commando in zoals dat voor Windows staat opgegeven. Hierna zul je geen enkel verschil meer merken tussen Mac en Windows wat dat betreft.

Moet de switch aangesloten worden via een seriële kabel, dan wordt het wat lastiger, aangezien de moderne Macs -sinds de eerste iMac en B/W G3- geen seriële poort meer hebben. Daarvoor zul je een KeySpan USB-serial adapter moeten hebben.

In ieder geval, is mijn ervaring dat 99% van de switches ook gewoon via de netwerkkabel en telnet aan te sturen zijn. (o.a. ervaring met HP ProCurves, 3Com Cisco en Nortel). Vaak zijn de nieuwere switches ook nog te benaderen via een browser. Hiervoor moet je echter wel het IP-adres van de switch weten uiteraard.

Mocht je er overigens een van de hand willen doen, hou ik me aanbevolen… :slight_smile: