Beeld en geluid van iMac G5 naar televisie

Hoi!

Aangezien ik wat filmpjes op m’n iMac G5 heb staan wil ik deze graag kunnen afspelen op de televisie. Nu weet ik dat de Mac een mini-VGA uitgang heeft, en een mini-jack (audio). De tv heeft alleen scart. Ik heb gezocht maar ik kon geen kabel vinden die de mini-jack en mini-VGA combineert en omzet naar een scart uitgang.

Een andere oplossing zou zijn om alleen een mini-VGA naar scart (met tussenkomst van een mini-VGA>VGA adapter) te gebruiken om het beeld in ieder geval naar de tv te sturen, en aparte boxen op de Mac aan te sluiten. Maar ik ben bang dat het beeld wordt vertraagt en het geluid dus niet synchroon loopt met het beeld. Aangezien mijn vader ooit de tv met een 30 meter lange mini-VGA>DVI kabel op de Mac had aangesloten, en dat veroorzaakte ook een behoorlijk waarneembare vertraging op. En bij filmpjes is zo’n vertraging niet echt gewenst natuurlijk.

Dus als iemand hier ervaring mee heeft? Ik kan natuurlijk ook de filmpjes op de Mac zelf kijken maar de tv heeft iets beter beeld. :stuck_out_tongue: Alle suggesties zijn welkom!

Alvast bedankt.

het valt allemaal reuze mee ;)

Men neemt de mini-vga->s-video/tulp adapter die bij de imac zit, voor video

Men neemt een mini-jack naar 2 tulp kabel, voor audio

Men neemt een scartblokje met een rode, witte en gele stekker

Men stopt een videokabel in de s-video/tulp adapter en in de gele stekker van het scartblokje,
en de audiokabel ( mini-jack naar 2 tulp ) gaat in de witte en rode stekker van het scartblokje!

Scartblok met kabel in de tv! Tv op videokanaal! En veel kijkplezier! Van beeld en audiovertraging
heb geen last!

Vandaag in de winkel gekeken, maar er werd mij verteld dat het beeld niet om aan te zien zou zijn. Dit was wel in de MediaMarkt.

[img:b7a685d964]http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/668/store.apple.com/Catalog/nl/Images/M9267_lm.jpg[/img:b7a685d964] [url=http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/6084042/wo/q7uari0qlI343b7b8WV1hjImmI4/1.PSLID?mco=164015E6&nplm=M9267]gewoon bij apple store[/url]