Beeld iPad valt tegen

Zojuist mijn iPad uitgepakt. Nu heb ik ook een iPhone 4. Beeld van iPad valt zo tegen.
Meer mensen met deze ervaring?

iPhone 4 is Retina Display, iPad niet.

iPad heeft een lage resolutie tov de grootte van het scherm. Technisch gezien geeft een iPad 2,5 keer minder scherp beeld (dan een iPhone 4).

nee, jij bent de enige die een scherm heeft met een lage resolutie, de rest heeft allemaal een scherm met een superhoge resolutie....

Ik neem aan dat je wel eens een demo iPad gezien hebt in de winkel..? Dan had je kunnen weten wat je had kunnen verwachten.

de volgorde was verkeerd. je had eerst een ipad moeten kopen , dan een iphone 4. was je met beiden heel blij geweest.
ik heb nog geen iphone 4, ben ook erg blij met het ipad scherm

Helemaal eens met bartvd. Ik heb geen iPhone, wel een iPad en ben er heel blij mee omdat ik het beeld van de iPad veel scherper vind dan dat van mijn computer. Foto's bekijken is een waar genoegen.

Toen ik m'n iPhone 4 nog niet had en de iPad van een collega in handen had vond ik het beeld heel mooi.

Vervolgens kreeg ik m'n iPhone 4 en daarna een iPad. Toen viel het beeld vergeleken met de iPhone 4 enigszins tegen. Ik ben er inmiddels aan gewend en heb geen problemen met de iPad, beeld ziet er nu weer goed uit.

Toen de iPad gepresenteerd werd schrok ik al van het cijfer van zp'n lage resolutie tov de grootte van het apparaat. Totdat ik deze zomer in Parijs de iPad kon proberen in de store. Het viel me juist niet tegen, alhoewel ik nogsteeds van mening ben dat de resolutie te laag is.
Maar ja, wat wil je? Over een jaar moeten we toch een nieuwe kopen, want dan heeft de iPad 2.0 ook bijna net zo'n vet scherp scherm als de iPhone 4, en dan stelt de huidige iPad ineens niet meer zo veel voor :-)

Dus ik wacht nog even met de iPad, vanwege de titel van dit topic.

Vergeet niet dat de pixel dichtheid van de iPad een stuk hoger is dan dat van de meeste iMac en MacBook computers. Alleen de 17" MacBook Pro heeft dezelfde PPI als de iPad. Dus zo slecht is het nu ook weer niet.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_displays_by_pixel_density#Apple_Inc.

Ik word eigenlijk een klein beetje boos van dit soort topics, dus het is beter dat ik mijn mond hou...:sealed:

[quote]
Ik neem aan dat je wel eens een demo iPad gezien hebt in de winkel..?
[/quote]

Ik mag het hopen...

Als t zo is dat mensen een apparaat kopen van minimaal 500 euro zonder eerste te kijken wat ze kopen, verlies ik langzamerhand t laatste beetje vertrouwen in de intelligentie van onze medemens :p

Goh, dat je dat nog hebt? Bij mij allang verdwenen, alleen vind ik dan weer niet dat iedereen verplicht is alles tot de puntjes uit te zoeken voor men een aankoop kan doen. Ik heb dat geouwehoer bijvoorbeeld met auto's, weet er te weinig van om me er goed genoeg mee te informeren, dus hoop dan maar dat die Opel zo degelijk is als het volgens 'de verhalen' erover. Opzich zou je van Apple kunnen verwachten dat het 100% naar je wens is, maar dat kan natuurlijk nooit voor iedereen.

Ja, ik vind dat iPad scherm ook helemaal poep.

Ik kruip maar gauw onder de wol met een filmpje op de iPad om mijn verdriet te verdringen. :lol:

Ikke ook, met m'n 4 jaar oude macbook, heerlijk HD filmpje kijken ;-)

lol serieus, m'n vriendin heeft haar iPad een week in huis, ik vind het display toch echt niet tegenvallen hoor :')

Dit topic klinkt als trollenaas. TS heeft niks meer van zich laten horen in de discussie. Natuurlijk valt het display niet tegen: prachtig scherm. Maar het retina scherm is van een andere orde en zoiets in de 9" klasse laat nog wel enige tijd op zich wachten.

Ik heb hier een [url=http://en.wikipedia.org/wiki/T221]T221[/url] uit 2003 op mijn bureau, dus alle andere valt tegen :D

Wow, mooi ding die T221, wat kosten die 2e hands?

mijn macbook heeft ook maar een resolutie van 1280px.. en is nog een slagje groter.. zo gek is het dus niet.