beeld tv opnemen

Ik ben echt een leek op dit gebied, maar is het mogelijk om het beeld van mijn tv met digitale tv van upc op de een of andere manier op te nemen met mijn g5. Misschien met een of andere kabel van de decoder naar mijn g5 ofzo? Ik heb echt geen flauw idee.

Dan heb je een TV kaart nodig...

Je hebt interne en externe, dus gewoon een PCI kaart, of een kastje wat via USB 2 of FireWire naar je Mac gaat. Deze zijn er vanaf 150 euro, tot 500 euro…

Ja het is mogelijk!

Daarvoor heb je idd een kastje nodig die je digitaal signaal naar je G5 stuurt.
http://www.elgato.com/index.php?file=products_eyetvmain2&countrytogo=35&signal=all
Misschien dat dit je uitkomst is, dus neem even een kijkje op die site.

Binnenkort komt er ook een nieuwe Mac Fan uit met dit onderwerp,
misschien dat daar ook nog wel wat nuttige info in staat.
[img:d9a7299e2c]http://www.macfan.nl/ill/60_binnenkort.jpg[/img:d9a7299e2c]
www.macfan.nl

[quote:55185d8dd3]Binnenkort komt er ook een nieuwe Mac Fan uit met dit onderwerp, misschien dat daar ook nog wel wat nuttige info in staat. [/quote:55185d8dd3]

Heb MacFan reeds ontvangen, was vandaag bij de post. :stuck_out_tongue:

Er staat inderdaad een test in van volgende producten

• Elgato Eyetv 200 & 400 (door Macfan als top beschreven)
  • Formac Studio TVR (door Macfan als prutswerk beschreven) (kan dit beamen, zelf heb ik ook een Formac en hier absoluut niet tevreden over.)

dus als ik het goed begrijp, moet ik hier sowieso een apparaatje voor kopen? Ik dacht dat het misschien wel mogelijk was via een specifiek kabeltje en juiste programma. Het is overigens niet de bedoeling dat ik daadwerkelijk tv op de g5 ga kijken, maar ik wel hem als het ware als videorecorder gaan gebruiken, zodat ik geen dure dvd/hd-recorder hoef te kopen. Of is dan een dvd/hd-recorder toch een betere keus?

Ik heb even op de site van Elgato gekeken en kwam tot de conclusie dat ik dan de Eyetv 610 nodig heb voor digitale tv van UPC? Wel prijzig nog, zo’n ding. Iemand ervaring hiermee en is het moeillijk om dit goed werkend te krijgen, ben nogal een hannes op het gebied van zelfinstallatie.

Nog even wachten met een Elgato 610!!!!!!!

UPC / Casema en al die kabelboeren hebben nu hun digitale televisie (DVB-C) nog versleuteld op basis van Irdeto met een smartcard die ALLEEN MAAR WERKT MET DE DOOR HUN GELEVERDE DECODERS. Er zijn wel ontwikkelingen dat er misschien ooit een losse CAM (module waar een smartcard in kan) ondersteund gaat worden door UPC / Casema, maar voorlopig kun je alleen maar “vrije” programma’s via DVB-C en een Elgato 610 ontvangen (Ned1/2/3 + SBS + Yorin bij Casema, bij UPC weet ik niet welke kanalen niet versleuteld zijn).