Beeld wat blokkerig.......

Hooooooooooooi,

Alles goed daar?
He, ik heb toch weer een vraag…
Gisteren mijn Final Cut Pro HD filmpje op een dvd’tje gezet. (was niet zo groot, zo’n 3 giegjes)
Heb het ge-exporteerd als QuicktimeMovie. Als DV-Pal.

Maar toen ik het bekeek, was ik toch wel beetje geschokt over het feit dat het beeld toch een beetje blokkerig was. (je kent het wel)

Ik heb een hele coole camera, een vrij nieuwe van Sony. (gewoon HandyCam hoor) van 3.3 megapixels…

eeeh, misschien moet ik de film toch op een andere manier exporteren van de mac af???

Groetjes en alvast bedankt.!
Antje
x

Door de opslag als DV-pal zou het niet moeten komen...

Hoe heb je hem op DVD gezet, als bestand, of als DVD-video ?

[quote:1d58f713b2="antje"] Ik heb een hele coole camera, een vrij nieuwe van Sony. (gewoon HandyCam hoor) van 3.3 megapixels... [/quote:1d58f713b2]

Een video camera of een foto camera met video opname mogelijkhied?

[quote:8d0c5e4f32="Meneer Guggenheimer"][quote:8d0c5e4f32="antje"] Ik heb een hele coole camera, een vrij nieuwe van Sony. (gewoon HandyCam hoor) van 3.3 megapixels... [/quote:8d0c5e4f32]

Een video camera of een foto camera met video opname mogelijkhied?[/quote:8d0c5e4f32]

Een handycam is echt videocamera

heeee, nou, het is een gewone filmcamera. een SonyDv... wel goed, (en duur, zucht) maar geen vette dure camera die ze in Hollywood gebruiken ofzo...

A.

Hee unSOUND....

Ik heb het inderdaad als Pal DV ge-exporteerd, dan brand ik het bestand als het klaar is op mijn IDVD. (het standaard dvd-brand programma die ik in mijn Macje heb)

Oef, zou het daar in zitten? Kan ik beter een ander soort brandprogje gebruiken???
Oja, ik heb FCP 4. HD.

Jeetje, dank voor je reactie in elk geval…

Heb je het op tv of op je mac bekeken?

Nou, eigenlijk alle 2.(mac en tv) maar wel goede vraag...! Op tv was het echt wel slecht!!!!

a.

Nee, aan iDVD zou het niet moeten liggen, die kan prima resultaten produceren...

Heb je het bestand wat je in iDVD gooide nog ? Hoe ziet dat er uit als je dat afspeelt ?
Kun je eventueel de film-info posten ? ( als je in QuickTime de film open hebt staan appletje-i )

[quote:28fe029290]Een video camera of een foto camera met video opname mogelijkhied? Een handycam is echt videocamera[/quote:28fe029290]

Goeie tip, heeft ie wat aan!

@ Antje

Is er verschil in kwaliteit tussen de DVD die je hebt gemaakt en de quicktime die je hebt geexporteerd?

Wat waren de sequence settings en capture settings toen je captured en monteerde?

Je kan de film opnieuw exporteren op use current settings. Brand deze via iDVD en kijken of het beter is.

Zonder dat ik het heb gezien denk ik dat het probleem hoogst waarschijnlijk ligt in de export vanuit FCP

Oef, ik kan je antwoorden ff niet beantwoorden...! Want ik zit niet thuis achter mijn macje! (wel achter een Window Bak, is het geen Blamage!!!!) (werk)

maar ik ga er naar kijken, en vanavond beantwoorden.
Attent, dat jullie allen weer reageren! Hopelijk gaat het goedkomen met mijn filmprojectje!

Dank!
@ntje

Hooi,

Dit zijn de settings van mijn final cut pro filmpje.

DV - PAL, 720 x 576, Millions
16-bit Integer (Big Endian), Stereo, 48.000 kHz

fps: 25

Datarate: 30350.70 kbits/sec

current size: 720 x 576 pixels

Dan exporteer ik hem dus in Quicktime… Als DV pal…

Nou, doe ik nou iets helemaal dom???

Groetjes!
A

Als je ik goed begrijp is dit de film-info van het bronmateriaal in Final Cut Pro, maar wat voor film-info heeft het geëxporteerde resultaat ?

eeeeeh, nou..... eigenlijk was de info die ik van het al ge exporteerde filmpje vanuit FCP naar QT heb gedaan.... (met appeltje i)

eeeh???

Ow, okee. Ik was even in de war omdat er bij stond:

“Dit zijn de settings van mijn final cut pro filmpje.”

Dus ik dacht dat dit de info was van vóór het exporteren… excuus.

Per ongeluk 'prepare for internet streaming' aangevinkt laten staan bij het exporteren uit FCP?

eeeh, ja ik geloof het wel! Is dat de reden denk je???????

ik ga vanavond kijken!
Dank voor je reactie!!!

@ntje

En check je settings verder goed!

Maar wat zijn nou de " ideale" settings dan???

A.