Beeldovergangen in FCP met klantenlogo...

Ik zoek via een plug-in of op een andere manier de mogelijkheid om in FCP beeldovergangen te maken waarbij het logo van de klant diagonaal door het beeld vliegt. Zoiets als bij de Eredivisie voetbalbeelden op Talpa, Idols, de Oscar uitreiking en meer van dat soort toepassingen. Wie heeft een suggestie? Ik ken inmiddels de meeste plug-ins al van gerenommeerde leveranciers zoals CHV, CGM etcetera, maar die doen nog niet geheel wat ik zou willen. Iemand een suggestie? Of kent iemand een handige kennis die een FXscript kan/wil schrijven?

[url=http://www.pureandapplied.com.au/demos/colourkey.html]Hier[/url] een plugin die je volgens mij een eind op weg kan helpen. Animeer je het logo in After Effects, in blauw... en dan key je 'm met deze plugin.

Waarom zo ingewikkeld. Pak het logo, importeer het in After Effects en laat het bewegen zoals jij wilt. Exporteer met animatiecodec (dus met Alphakanaal), importeer vervolgens in FCP en superimpose het (boven de cross leggen dus). Ik kies dan gewoon voor een normale crossfade als het logo maximaal in beeld is. Zo doe ik het al jaren en ziet er net zo uit als bij Olympische Spelen of Champions League. Ik hou niet zo van keyen, nooit een groot succes.

Het kan nog makkelijker.

• Knip het logo uit in photoshop en sla hem op als .psd
  • Importeer het logo in fcp.
  • Zet je psd bestand op de tijdlijn
  • Rechterklik op de psd (geen dubbelklik!!) en kies open **** .
  • Klik op de tabbladen ‘motion’
  • Onder ‘basic motion’ staat 'center
  • Pak het stuk op de tijdlijn waar hij moet beginnen en plaats een keyframe ( dat schuine vierkantje rechts)
  • Ga nu een stuk verder in de tijdlijn, maak weer een keyframe en verplaats het logo in het canvas.

That’s it…

Succes ermee!!

Dat is inderdaad een snellere manier. Ik gebruik alleen liever After Effects omdat je dan nog wat kan rommelen. Ik maak het logo iets bol in het midden om een beetje 3d-effect te krijgen en gebruik het Shine filter van Trapcode om een soort stralenkrans te creeren. Maar dat is allemaal opsmuk, een Photoshopfile laten bewegen in FCP kan inderdaad ook prima.

Dank voor de reacties, allen! Ongetwijfeld zijn deze oplossingen te realiseren. Maar deze zie ik als een omweg, en ik wil zo graag een kant-en-klare oplossing binnen Final Cut Pro. Gewoon een transition op de overgang zetten en klaar, dus zonder FCP te verlaten of via keyframing en dergelijke. Thanks anyway!