Beeldscherm 233 in 400DV ?

Ik heb een tweedehands iMac 400 DV gekocht, maar nu blijkt na een paar weken het beeldscherm niet al te best.

Nou heb ik ook nog een kapotte iMac 233 staan, maar met een goed werkend beeldscherm
kan ik die in die 400 DV zetten, of past dat niet?

zag je de manko niet toen je bij de verkoper was? Heeft hij er niets over gezegd (wellicht...)

Nee, toen ik hem meenam deed het beeldscherm het prima, en ook in de dagen erna op een gegeven moment wel even moeilijk met opstarten maar verder nix.

Ongeveer een week niet aangeraakt en nu wil ik de inhoud van mijn moeders HD erop over
zetten (want haar 233 is kaduk) en nu blijkt het beeld dus waardeloos en het wordt na
een herstart alleen maar erger. Ik wordt gek!!!

Heb je soms op die iMac 400 DV OSX gezet zonder de firmware update te draaien? Dat kan ook het probleem zijn, zwart scherm of rare kleuren kan je dan krijgen. Dit probleem is goed op te lossen.

Niet met verplaatsten je mac iets te hard laten vallen of zo?

Als je van OS 9 naar OS X gaat moet je eerst de firmware flashen, dat weet je? (opzoeken hier op forum). Anders gaat je beeld helemaal donker waardoor je denkt dat het scherm kapot is

Een tik geven op kap misschien? Tja beeldschermen blijven kwetsbare dingen

Het is mee dat het beeld uitgesmeerd is. Stel het picasso-opstart-logo onder 9 zou in olieverf zijn dat iemand er terpentine overheen gegooid heeft (aan de rechterkant) een soort rare spiegeling.

Ik zal nog eens kijken naar die firmware, heb ik geloof ik idd niet geupdate. Met het installeren van 9 vroeg ie er niet naar (zoals anders) en met 10 ook niet

Onder 9 geeft ie dus ook die problemen.

Stel dat het de firmware is, hoe los ik dat dan op?
Heeft het zin om de HD leeg te maken en 9 er opnieuw op te zetten (m’n moeder werkt toch nog niet met 10)

Bij de weg, de geometrie ook ook helemaal naar God en niet goed te krijgen.

[quote:4186e4e60b="Q"]Ik zal nog eens kijken naar die firmware, heb ik geloof ik idd niet geupdate. Met het installeren van 9 vroeg ie er niet naar (zoals anders) en met 10 ook niet

Onder 9 geeft ie dus ook die problemen.

Stel dat het de firmware is, hoe los ik dat dan op?
[/quote:4186e4e60b]

Info over firmware kan je hier vinden.