Beeldscherm callibreren

Ben thuis inmiddels helemaal overgestapt op OSX en dit bevalt mij erg goed. Ik ben werkzaam als Photoshopper en vind het langzamerhand ook tijd om profesioneel over te stappen naar dit prachtige besturingssysteem. Ik zit alleen nog met het probleem hoe ik mijn beeldscherm het beste kan callibreren. Het systeem waar ik op werk is een G4, OSX 10.2 en een LaCie 22" Electron Blue scherm Heeft iemand hier al ervaring mee of suggesties?

Mark

Wanneer je met deze combinatiemac en scherm werkt is het heel eenvoudig. bestel gewoon de calibrator van Lacie. Kost je een goeie € 500,00 voor het volledige systeem. Weet nu niet of lacie al osx software uit heeft, maar anders calibreer je in os 9 en zet je het profiel van je monitor over op osX. Laat je ook niet vangen aan het feit dat sommige bedrijven je  een monitor profiel aanmaken. Dit heeft geen zin, want een monitor moet je zeker eens in de week calibreren ogf het heeft geen enkele zin dat je er aan begint. ;)

bedankt voor je snelle reactie digitalguru, werk jezelf ook met de LaCie calibrator? Wij hebben zo'n ding in huis maar doordat er nog weinig tijd in de handleiding van het apparaat is gestoken weet ik nog niet zo goed hoe ie werkt, heb je een snelcursus?  ???

Ik sluit me volledig bij Digitalguru aan. Ik heb ook een G4 met Lacie 22" electron blue en heb inderdaad ook de LaCie callibrator. Kost een paar cent, maar dan ben je in ieder geval af van de beeldschermcallibratie. Werkt probleemloos maar moet je inderdaad frequent doen. En, maar dat weet je wel, beeldschermcallibratie is slechts een onderdeel van het gehele callibratieverhaal!

Peter Lievense

snelcursus......cd insteken, installeren, ook eens zien op de site van lacie of ze al osx software hebben. na de installatie de calibrator aansluiten en de software opstarten. Dan gewoon alles meevolgen op het scherm, het verloopt helemaal vanzelf...... je hoeft echt geen crack te zijn om een scherm te calibreren.

Lacie,heeft nog geen blue eye software voor OSX.Ik gebruik classic om te calibreren.Daarna moet uit OS9  in de systeemmap van colorsync het profiel kopieren naar de colorsyncmap in OSX.Dan kun je in OSX het gecalibreerde profiel instellen. En nu maar hopen dat Lacie een beetje opschiet! :angry: