Beeldscherm iBook G3

Mijn (1 jaar + 2 weken) oude iBook blijft geheel en al donker. Lijkt niet op de bekende videoproblemen, maar wel op het niet werken van een schakelaar (?) waardoor het backlight niet inschakelt. Begon met uitvallen van beeld bij heen en weer bewegen van het scherm, nu helemaal geen beeld meer. Echter, iBook gaat ook niet over op slaapstand bij sluiten scherm, dus lijkt eerder op "schakelaar-probleem" (computer weet niet dat het scherm open/dicht is) dan op gesleten kabelverbinding in scharnier. Heeft iemand hier ervaring mee, en hoe krijg ik apparaat open ? Losdraaien van de schroefjes onder de voetjes, en de drie inbusjes levert niet veel op.

Ik zou hier niet zelf aan gaan knutselen. Ik heb dezelfde problemen gehad en het is gewoon gedekt onder apple garantie. Ook na een jaar. Hiervoor geldt de drie jaar termijn, apple heeft ook erkend dat het een probleem is.

Mocht je toch de binnenkant willen bekijken, bezoek dan eerst http://www.xlr8yourmac.com/ hier kan je heel wat informatie vinden. Zo voorkom schade aan je ibook.

Inderdaad, het lijkt erop dat "DéMacWinkel" te A'dam 'm voor garantie gaat laten repareren. Bedankt voor de tip.