Beeldscherm iBook opeens uit

Hallo, ik zat vanochtend op m'n gemak wat dingetjes te lezen om macosx.nl en opeen gaat m'n beeldscherm uit. gewoon vanzelf. Ik drukte zeker weten geen toetsen in en ik had alleen iTunes, Safari, Azureus en Mail openstaan. Het beeld was helemaal zwart (precies even zwart en donker als wanneer je op je toetsenbord de brightness helemaal uit zet). heeft iemand hier ervaring mee en is dit ernstig????? Ik schrok er wel van! Het was overigens over toen ik m'n iBook ff dichtklapte en weer open deed.......

De monitor schakelt automatisch uit als je iBook even niet gebruikt wordt. Als je geen screensaver gebruikt dan lijkt het dus alsof je monitor is uitgevallen. Instellen doe je onder Systeemvoorkeuren > Energiestand.

En hoe staan je instellingen omtrent de energiestand? Of heb je hem in de laatste paar minuten nog wel gewoon actief gebruikt?

daar ligt het ook zeker niet aan! Mijn instellingen zijn als volgt: na 10 min sluimeren en dat was alles. Geen screensaver en beeldscherm ook niet uitschakelen. Maar ik had kort ervoor nog de muis aangeraakt dus hij kon niet opeens gaan sluimeren. ik ben toch wel een beetje ongerust!!!!

Tja het kan een losse connectie zijn natuurlijk. Heb ik ook wel eens wat overgelezen op dit forum. Maar dan zou je het denk ik ook moeten hebben als je je beeldscherm wat heel en weer beweegt (voor naar achter en links naar recht).

ik beweeg m nu heen en weer....... en er gebeurt niets!

ben inderdaat ban dat je je connectie van je bildschrem los zit. heb ik oook gehad bij ibm laptop

de achtergrondverlichting valt dus uit, ja, dat heb ik ook een paar keer gehad bij mijn iBook. Je kunt het laten maken, maar tis bij mij 3x gebeurd en verder niet.

Ik zou zeggen, ff afwachten hoe het gaat, en maar mee leren leven, of 100 euro uitgeven voor reparatie

Kan ook nog het beruchte moeder board probleem zijn waar ikzelf al twee keer mee van doen heb gehad. Welke iBook heb je precies?

ik heb de nieuwste. De 1,33GHz G4. Shit zeg, ik hoop echt niet dat ik nu allemaal gedonder krijg!

OK, dan val je niet in de risico groep! Hoop voor je dat het bij een sporadisch hikje blijft.

ik ook want ik heb echt geen geld om m'n iBook te laten fixen!

Als je de nieuwste hebt, heb je toch nog garantie?

[quote:a95932bc53="sic-one"]ik ook want ik heb echt geen geld om m'n iBook te laten fixen![/quote:a95932bc53] Applecare?

ik heb geen applecare! Maar het kan toch niet zo heel erg zijn? Want toen ik m'n iBook ff dichtklapte en toen weer open deed was alles oke. Ik denk dat t misschien software matig was daarom. Want als ik m voor de helft dichtklapte hielp dat niet en helemaal wel en dan gaat ie in de sluimer dus..........

[quote:7f4d410f67="reddrummaster"][quote:7f4d410f67="sic-one"]ik ook want ik heb echt geen geld om m'n iBook te laten fixen![/quote:7f4d410f67] Applecare?[/quote:7f4d410f67]

Oplichterij :stuck_out_tongue:

350 euro betalen voor 2 jaar extra garantie.
Maar daar zijn al genoeg draadjes over :innocent:

[quote:91dcf3f046="sammerman"]ben inderdaat ban dat je je connectie van je bildschrem los zit. heb ik oook gehad bij ibm laptop[/quote:91dcf3f046]

AHUMMM… De jeugd van tegenwoordig…

t zal allemaal wel meevallen denk ik (hoop ik)!

Ik heb hetzelfde probleem. Inverter is al vervangen, maar dat heeft niets opgeleverd. Toen kwam ik dit tegen:

http://www.macfixit.com/article.php?story=20050415075020543

Ik heb de adviezen opgevolgd van het resetten. Dit had een effect. Eerst viel het scherm steeds uit en was er niet mee te werken. Nu draait hij al 24 uur en is slechts 1 maal weer zwart geworden.

Vooral de uitleg met hoe Apple werkt en hoe ‘deskundig’ ze zijn, was voor mij wel schokkend.