beeldscherm iMac probleem

Bij mijn 15" iMac Zit sinds kort links onder in beeld een soort afgestomd wit hoekje. Het heeft een beetje de vorm van de bovenste 2 afgeronde hoekjes. Alleen is deze wit en zit hij maar aan 1 kant. Wie weet wat dit kan zijn? En, belangrijker, hoe ik het kan wegkrijgen? Alvast dank want het werkt best wel storend.

Is het een G3 iMac of een G4?

srry, kan ook nog he! Het is een g4 op 700 mhz. met 768 mb. RAM

[quote:e4c75855e6="macdaddy"]srry, kan ook nog he! Het is een g4 op 700 mhz. met 768 mb. RAM[/quote:e4c75855e6]

Hmm… Ja omdat 'ie een TFT scherm heeft, zou het kunnen dat het dode pixels zijn?

Zoveel? in 1 keer? Het is een wit klein afgestomd hoekje he...niet 1 pixel. En verder werkt in dat hoekje de donkere waas van Dashboard nog wel......vaag hoor?

Tja, als ik kijk naar m'n eigen beeldscherm is dat hoekje bovenin bij de menubalk ook niet meer dan een paar pixels. Wat ik me ineens bedenk, als je een screenshot maakt, staat dat vlekje er dan ook op? Aangezien je zegt dat in Dashboard wel die zwarte waas geeft kunnen het idd geen dode pixels zijn of een probleem met je beeldschermkabel lijkte me (maar helemaal zeker weet je het nooit natuurlijk).

idd, vreemd genoeg zie ik het niet terug in een screenshot, dus de pixels leven nog.. [img:ec0837dda4]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=8525[/img:ec0837dda4]

Het maken van een screenshot doet natuurlijk niet terzake; dooie pixels of niet, je mac weet donders goed welke kleur ze zouden moeten hebben (een screenshot kun je ook maken zonder beeldscherm). Ik denk dat het inderdaad dood is; het feit dat ze soms wel van kleur veranderen zegt niet veel; soms kunnen ze bepaalde kleuren nog wel weergeven terwijl andere niet lukken. Dode pixels kunnen over het algemeen niet gerepareerd worden, ik hoor weleens dat je ze weer kunt reanimeren door plaatselijk druk uit te oefenen (bijv. d.m.v. een wattenstaafje), maar ik heb er geen ervaring mee en je moet natuurlijk oppassen dat je niet meer pixels kapot maakt!

En nu heb ik al een paar biertjes op... (Eingelijk meer voor in "Het hoe dronken ben ik" voor in de lounge.) En nu was het de bedoeling dat ik met een wattestaafje in het hoekje ga poeren om dooie pixels te reanimeren......Naaah, doe ik maar ff nie.. Ik gebruik wel ff een brilletje :-) Of een wit buroblad... Iemand nog meer goeie ideetjes?