beeldscherm instellingen (systeemvoorkeuren)

Sedert geruime tijd is iedere keer dat ik onze mac opstart of inlog de instelling van men beeldscherm gewijzigd. Geometrie,dus de hoogte de rotatie enz staan niet meer juist. het gebeurd zelfs dat dit "verloopt"tijdens het werken op men mac.

imac G3/600mhz/80gb/256mb met macos 10.2.8

Kent iemand hiervoor een oplossing?

Vermoedelijk is er iets mis met de het vasthouden van je persoonlijke instellingen. Verwijder eens de file com.apple.finder.plist. Deze file tref je in de map User->library->preferences-> com.apple.finder.plist.

Hierna opnieuw opstarten (aanmaak preferences) en je beeldscherm instellingen opnieuw aanpassen in je systeemvoorkeuren.

Het kan ook zijn dat uw prambatterij aan vervanging toe is!

Is wel vroeg deze mac is van januari 2002.

Ik zie dat je net 10.2.8. hebt gedownload. Heb je daarna ook een repair permissions uitgevoerd?

Doe ik altijd als ik iets nieuw installeer.

Probeer het eens met parameterRAM wissen: opstarten met: option+command+p+r Een keer of 2/3 het opstartgeluid en dan loslaten..wil wel eens helpen. Eventueel de instelling opnieuw doen. Het batterijtje kan overigens een stuk sneller leeg zijn als de machine geen spanning van het net krijgt als ie uit staat (bijvoorbeeld doordat ie op een stekkerdoos zit met aan/uit schakelaar). Dit zou dus inderdaad best het probleem kunnen zijn...

Herstart in Open Firmware met toetscominatie Option+Command+O+F je krijgt een wit consolevenster vul in: [code:1:6d8abc9b61]reset-nvram[/code:1:6d8abc9b61] en toets Enter [code:1:6d8abc9b61]set-defaults[/code:1:6d8abc9b61] en toets Enter [code:1:6d8abc9b61]reset-all[/code:1:6d8abc9b61] en toets Enter

Bedankt dat was het :D 8) En euh gefeliciteerd met je 1000 ste bericht michel.

My pleasure.

[1000ste bericht? hm, was mij niet opgevallen. Merci.
dit is dan 1002.]