Beeldscherm kleuren ibook G4 kloppen niet

Me vriendin hefet nu een paar weken een ibook G4 12" .Ik was vandaag aan het kloten met de beeldscherm instellingen.Nu krijg ik beeld met maar een aantal kleuren zelfs minder dan 265 denk ik.... Bij het opstarten geeft hij een paar seconden normaal beeld voordat hij in deze modus schiet. Als ik een extern beeldscherm aansluit doet hij het weer normaal,maar zodra ik opnieuw opstart is het weer hetzelfde.De beeldscherm instellingen heb ik al geprobeerd.Ik heb gezocht naar bergelijkbare posts,maar helaas...Ik weet het niet meer

Kan iemand mij helpen?

Je hebt lopen "kloten" met de beeldscherminstellingen.. wat heb je dan veranderd?

Ga via Systeemvoorkeuren eens naar Beeldschermen. Daar in de tab Beeldscherm kijken op hoeveel kleuren je monitor nu ingesteld staat. Waarschijnlijk staat ie nu op 256 terwijl dat Miljoenen moet zijn. Is dat het niet dan horen we van je.

[img:25c23750ef]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=12294[/img:25c23750ef]

Systeemvoorkeuren > Universele toegang ?

Daar wellicht wat aangeklikt ?

Ja !! dat is het !!Universele toegang!! Gelukkig ik dacht dat ik hem geslooppt had!! dankje wel...ik dacht zelf ook dat het met die 256 kleuren te maken had ,maar dat werkte gewoon niet.er veranderde helemaal niets.