beeldscherm nieuwe Imacs

Hallo,

Weet iemand of de beeldschermproblemen van de Imac 20 en/of 24 inch nu eindelijk zijn opgelost?

Ronald

Wat waren die problemen?

Condens enzo erachter bedoel je?

[quote:ff5a99b534="DarkRaverNL"]Condens enzo erachter bedoel je?[/quote:ff5a99b534]

Ik denk eerder het kleurverloop van boven naar beneden bij de 20" en van links naar rechts bij de 24"

Op de fora van Apple komen dagelijks berichten voor met iMacs die last hebben van gele plekken in het midden van het scherm en helderheidsverlopen. Aangezien de panels ook niet gewijzigd zijn is mijn antwoord: nee, de problemen zijn niet opgelost (maar het komt voor zover ik weet ook niet voor op ELKE iMac).

[quote:82a6203ef6="G-Force"]Op de fora van Apple komen dagelijks berichten voor met iMacs die last hebben van gele plekken in het midden van het scherm en helderheidsverlopen.[/quote:82a6203ef6]

Ik heb er ook last van, 4-tal iMac’s. Zal z.s.m. proberen er een foto van te posten.
Met een enkele iMac zal het minder snel opvallen dan wanneer er 4 naast elkaar staan.

Zou je met dit euvel aanspraak kunnen maken op de AppleCare-garantie?

Je kan je machines blijven omruilen maar het probleem is nog (steeds) niet erkend door Apple en valt binnen de specificaties. Repareren heeft niet zoveel zin want ze zetten er exact hetzelfde paneel in met een grote kans op dezelfde problemen.

Mijn 24" iMac heeft geen last van het scherm. Maar of dat veel zegt weet ik niet. :o

Ik ga ervan uit dat de nieuwe 24" iMac niet al teveel schermproblemen zou moeten geven. Er zit volgens mij een top of the line H-IPS paneel in, dus dan mag je wel iets verwachten denk ik...

Maar voor meer informatie hierover kun je beter de forums op Macrumors.com doorlezen of de forums van Apple zelf (zoals G-Force al zei).

Dat het een H-IPS paneel is zegt niet zoveel, als er brakke verlichting achter zit stelt een H-IPS scherm ook niks meer voor. :)

Maar de schermproblemen van de aluminium iMac zijn dus nog steeds niet opgelost!? Wel echt treurig is dat hoor..

Ik heb een iMac van 3 januari, 20 inch, en niks aan het scherm te zien. Top scherm.

Geen (licht) helderheidsverloop? (bij normaal gebruik kun je dit niet goed zien, maar het is er mogelijk wel)

Ik heb sinds twee maanden de iMac alu. Dus nog het eerste model.

Ik had niet alleen een waaier, maar ook een vingerafdruk achter het glas. Na het verwijderen van de glasplaat kreeg ik het met een doekje niet schoon. Werd alleen maar erger. Met LCD reiniger heb ik de plaat afgenomen en weg was de witte waaier.

Niet in alle gevallen is het condens.

Oke, bedankt voor de bijdrage allemaal.

Ronald

Nou mensen ik heb net m'n nieuwe 24-inch iMac uit de doos gehaald, en wat denken jullie? Geen schermproblemen! Nooit gedacht dat ik deze dag nog mocht meemaken, maar nu is het eindelijk dan toch zover. :D

Dan heb je geluk, want op GoT en Mac Rumors zijn er al meerdere mensen met schermproblemen. Maar ik zal hem binnenkort bestellen (nog even wat extra geld opsparen want ik wil niet zonder geld komen te zitten) en het zelf beoordelen. En dan maar hopen dat hij goed is. :)

Ik heb nog nooit een probleem met mijn iMac gehad, het zijn gewoon mensen die niet met apples kunnen omgaan.

Ja man, dat zal het zijn.

Zo’n schermprobleem krijg je, dat creëer je niet zelf.

[quote:9e809aa153="Yannes"]Ik heb nog nooit een probleem met mijn iMac gehad, het zijn gewoon mensen die niet met apples kunnen omgaan.[/quote:9e809aa153] Dus als ik een computer koop en het beeldscherm heeft problemen, dan kan ik niet met een Mac omgaan? Leg dat maar eens uit Yannes... iets in mij zegt dat ik hier nooit een antwoord op zal krijgen, typisch gedrag van een 14 jarige...