[quote:73efaa249e="G-Force"][quote:73efaa249e="Yannes"]Ik heb nog nooit een probleem met mijn iMac gehad, het zijn gewoon mensen die niet met apples kunnen omgaan.[/quote:73efaa249e]
Dus als ik een computer koop en het beeldscherm heeft problemen, dan kan ik niet met een Mac omgaan? Leg dat maar eens uit Yannes... iets in mij zegt dat ik hier nooit een antwoord op zal krijgen, typisch gedrag van een 14 jarige...[/quote:73efaa249e]
Hehe, op zo een antwoord van Yannes moet je ook niet ingaan. Natuurlijk klopt dat niet, haha. Kunnen niet met een Mac omgaan… grootste flauwekul ooit.
Maar even on-topic (alhoewel), weten we ook al door gebruikerservaring hoe die nieuwe iMac draait?
Wil er ook 1 8)
[quote:3104e87cf8="Yannes"]Ik heb nog nooit een probleem met mijn iMac gehad, het zijn gewoon mensen die niet met apples kunnen omgaan.[/quote:3104e87cf8]
Of je kraamt effe geen complete onzin uit...
Ook mijn 24" 3,06 iMac heeft last van een kleurverloop van links naar rechts bij een licht scherm (van fel wit, naar geel / gebroken wit), en een wittere waas linksonder bij een donker scherm.
Echt erg erg zonde dat ze dit probleem niet kunnen tackelen, dan zouden ze een geweldige machine in handen hebben.
Wat ga je nu met de machine doen als ik vragen mag? Aangezien .R er geen last van heeft is er dus een kans dat je wel een goed beeldscherm kunt krijgen.
Ik zit nog binnen de 14 dagen, dus deze gaat waarschijnlijk sowieso terug. Ik betaal niet meer dan 2000 euro voor een apparaat waarvan ik weet dat ik me er aan ga ergeren.
Don’t get me wrong, ik vind de iMac helemaal geweldig en precies wat ik er verder van had verwacht, maar met zo’n scherm kan ik gewoon niet vier jaar leven
Ik kan dus m’n geld nog terugkrijgen, of een nieuwe machine. Alleen… als ik de problemen op internet zo eens lees denk ik dat het omruilen voor een nieuwe machine geen zin heeft, volgens mij hebben ze het allemaal wel. Wanneer je een omruil doet voor een nieuwe machine, zit daar natuurlijk niet weer die 14 dagen garantie op. Mocht deze dus ook niet goed zijn, zit je er wel mee.
Om het een en ander nog even te verduidelijken twee foto's gemaakt met exact dezelfde instellingen. Bij de linker foto het safari venster volledig links gezet, bij de rechter foto het venster volledig rechts. Zie hieronder het kleurverschil:
Om het toch te controleren de twee docks van de twee foto’s nog eens boven elkaar geplaatst, maar daarin geen enkel verschil te zien, wat dus wil zeggen dat het dus geen foto-instellingen zijn die hier een rol spelen:
[quote:76f90acc0a="franktic"]Ik kan dus m'n geld nog terugkrijgen, of een nieuwe machine. Alleen... als ik de problemen op internet zo eens lees denk ik dat het omruilen voor een nieuwe machine geen zin heeft, volgens mij hebben ze het allemaal wel. Wanneer je een omruil doet voor een nieuwe machine, zit daar natuurlijk niet weer die 14 dagen garantie op. Mocht deze dus ook niet goed zijn, zit je er wel mee.[/quote:76f90acc0a]
Ik heb mijn MacBook 3x kunnen omruilen dus dat is opzich geen probleem, elke MacBook had bij mij weer 14 dagen omruiltijd. Na 3x gaan ze wel afvragen waarom je blijft ruilen en zal je in sommige gevallen aan het AppleCare team moeten bewijzen dat zij fout zitten, dat werd mij verteld. Op dat moment heb ik maar voor een teruggave van mijn geld gekozen en opnieuw een MacBook besteld.
Over die foto’s: daar zou ik niet mee akkoord gaan, dat scherm is te belabberd voor woorden als je het mij vraagt.
Het hoort zeker niet, maar ik ben absoluut niet de enige met deze problemen. In mijn ogen is het dus geen kwestie van 'even omruilen voor een goede', ben bang daarmee wel weer tegen hetzelfde probleem aan te lopen.
Morgen apple maar eens bellen over de problemen, al zullen ze er vast niet teveel over zeggen.
[quote:a37c4605d3="franktic"]Het hoort zeker niet, maar ik ben absoluut niet de enige met deze problemen. In mijn ogen is het dus geen kwestie van 'even omruilen voor een goede', ben bang daarmee wel weer tegen hetzelfde probleem aan te lopen.
Morgen apple maar eens bellen over de problemen, al zullen ze er vast niet teveel over zeggen.[/quote:a37c4605d3]
Het heeft mij met m’n vorige iMac zeven weken gekost om iemand aan de lijn te krijgen die eindelijk erkende dat er wat mis was met de machine. Sommige mensen bij de technische dienst daar zijn erg stug.
Het scherm van m’n huidige iMac lijkt nog steeds goed te zijn. Het kleurverloop is minimaal en eigenlijk niet echt zichtbaar. Wel zie je, als je er op let, aan beide zijkanten op een witte achtergrond een heel lichtgele band lopen. Maar goed daar hebben ze echt allemaal last van. Ik heb dit fenomeen ook op genoeg andere schermen van verschillende merken gezien waar het nog veel erger was.
[quote:9cb80c2d42="franktic"]Om het een en ander nog even te verduidelijken twee foto's gemaakt met exact dezelfde instellingen. Bij de linker foto het safari venster volledig links gezet, bij de rechter foto het venster volledig rechts.[/quote:9cb80c2d42]Ik heb hetzelfde foefje ook maar een met mijn splinternieuwe 24-inch 2,8 GHz (1 week oud) uitgehaald. Precies hetzelfde verschijnsel, over een breedte van +/- 15 cm links is het scherm heel licht en blauwachtig, daarna wordt het donkerder, geler. Bovendien hoor ik continu een rateltje boven de altijd licht aanwezige bromtoon uitkomen. Moet zeggen, mijn vorige (2,4 GHz) was beter. Als ze het allemaal hebben heeft omruilen geen zin. Dan laat ik hem ophalen en koop over een maand of 3 wel weer een geupdate versie. Mijn MBP is ook geweldig.
De mijne wordt ook volgende week opgehaald, maar aangezien ze het blijkbaar allemaal in min of meerdere mate hebben, heb ik nog geen nieuwe besteld. Ik heb zoveel verhalen gelezen van gebruikers die na een omruiling hetzelfde verschijnsel hadden en in sommige gevallen nog erger ook. Ik kan voorlopig nog wel even met mijn MBP vooruit en wacht op de volgende update.
Ook nieuwe iMac 20 ", één week oud en ... geen schermproblemen. Wel zie ik lichtjes 'banding' in een vlak met gradient (eender welke kleur), gemaakt in bv. photoshop of indesign. Maar daar kan ik mee leven. Voor het overige, helder en mooi scherm.
Ik ben ook erg blij met m'n scherm (en de rest van m'n Imac), na alle problemen die ik hier las toch pixelcheck V1.2 maar even opgestart.
Dan krijg je mooi je hele scherm in een egale kleur, Ik kan bij mij gelukkig na lang turen geen foutjes ontdekken..
De problemen met de iMac beeldschermen zitten niet zozeer in de hoek dat je dode pixels hebt, maar meer rare vervormingen en kleurverschillen. Heb nog nooit een iMac gehad met een dode pixel.
iMac nummer twee is hier vandaag bezorgd, maar het eerste dat me opvalt bij het opstarten zijn twee gele banden langs de zijkanten, wat ik niet heb gezien bij de vorige iMac. Wederom links een heldere witte balk met naar rechts een geel wordende waas. Morgen nog maar eens kijken of ik me het niet inbeeld, anders gaat ook deze terug, en wordt het kiezen voor geld terug.
Ik heb zelf een iMac 20" 2.4 ghz, geen enkel probleem met het scherm. Een vriend van mij heeft de oude 20" van 2007, ook geen probleem... Toch gek, tft paneeltjes zijn al zo lang op de markt, vreemd dat nog zoveel mensen problemen hebben.