Jullie kijken gewoon niet goed genoeg. Ik heb tot nu toe nog geen énkel scherm (ook bij niet-Apple computers) gezien (met TN-paneel) waarbij géén helderheidsverloop (hoe licht dan ook) optreedt.
Je hebt er misschien geen last van, maar dat betekent niet dat het er niet is.
Misschien zit het er wel in, maar ik heb een aantal egale kleuren op mn volledige scherm gezet met keynote maar ik kon toch echt geen kleurverloop ontdekken.
[quote:b647f585c7="sven-"]Jullie kijken gewoon niet goed genoeg. Ik heb tot nu toe nog geen énkel scherm (ook bij niet-Apple computers) gezien (met TN-paneel) waarbij géén helderheidsverloop (hoe licht dan ook) optreedt.
Je hebt er misschien geen last van, maar dat betekent niet dat het er niet is.[/quote:b647f585c7]
Dat klopt. Alleen hele dure schermen komen met een “zonder kleurverloop”-garantie. Voor de rest hebben vrijwel alle LCD-panelen een kleurverloop. Dat is overigens op het CRT-scherm van m’n eMac niet veel anders.
De gele banden heeft mijn iMac ook maar deze zijn alleen maar zichtbaar op een egaal witte achtergrond en je moet er dan ook wel echt op gaan zitten letten. Tijdens normaal gebruik is het absoluut niet zichtbaar: Heb d’r nooit last van terwijl ik mijn Pages documenten altijd helemaal links heb staan tijdens het typen.
Op m’n vorige iMac waren de gele banden wel dusdanig erg dat het tijdens normaal gebruik opviel. Zo had zelfs de Menu Bar een gele verkleuring.
Je moet afwegen hoe perfectionistisch je wilt zijn.
Ik werk zeer veel met photoshop en ik be erachter gkomen dat de imac de kleuren niet goed weergeeft. als ik ze vergelijk met een gekallibreerde monitor zijn de kleuren van de imac veel fletser en feller. de imac staat op de standaard kleuren weergave moet ik hem anders op rgb waarde zetten? het gaat om een nieuwe 20inch alu imac
[quote:5a4243b1a5="swiebel"]....zijn de kleuren van de imac veel fletser en feller....[/quote:5a4243b1a5]
Klinkt een beetje als een tegenstelling. Ze zijn of fletser, of feller. Toch?
hou het dan maar op fletser dan op een andere monitor ook vergeleken met de macbook. wat op de imac licht groengeel/wit is is op een andere monitor mintgroen. wat op de imac licht roze is is op de andere monitor donkerder roze
[quote:cc89084fc0="swiebel"]het is gefixt gamma 2.2 k6500 ziet er idd stukkernbeter uit![/quote:cc89084fc0]
Hoe is je scherm verder als ik vragen mag!? Geen gradient van links naar rechts?! Geen lichtgele balken van +/- een cm aan beide zijkanten?!
Mijn gradient is nu minimaal en mee te leven, maar bij deze iMac zijn er links en rechts weer twee lichtgele balken van ongeveer een cm… Vooral bij lichte achtergronden is dit goed te zien.
Heb ik gewoon twee keer pech (de vorige iMac had een vreselijk duidelijke gradient), of stel ik te hoge eisen aan het scherm van de iMac?!
Was gisteren even bij de Apple afdeling in de Bijenkorf (A'dam), en het viel me op dat ook daar de beide kanten van de 24inch iMac naar geel verlopen..
Is iemand al naar zijn haar/dealer terug gegaan...
op het eerste gezicht viel het mij geeneens op, maar nu ik de achtergrond
veranderd heb zie ik 2 gele strepen van ±1 cm links en rechts aflopend.
geen gradiënt
is het nu een fout van de hardware? of een productiefout van apple? (zoals bij de oude Imac’s 17" 1.9ghz)
Als je een mac koopt mag je ervan uit gaan dat dat ding goed is.
Ik kreeg net te horen van een mail-a-mac medewerker dat ik geen professioneel
grafisch werk moet doen op een IMAC ALU, omdat hij er niet geschikt voor is.
Beetje vreemd, want de monitor uit de IMAC zit toch ook in een normale Cinema
Display? Voor 1500 is een consumenten PC wel erg aan de dure kant.
[quote:94b192df71="reaction"]Is iemand al naar zijn haar/dealer terug gegaan...
op het eerste gezicht viel het mij geeneens op, maar nu ik de achtergrond
veranderd heb zie ik 2 gele strepen van ±1 cm links en rechts aflopend.
geen gradiënt
is het nu een fout van de hardware? of een productiefout van apple? (zoals bij de oude Imac’s 17" 1.9ghz)
Als je een mac koopt mag je ervan uit gaan dat dat ding goed is.
Ik kreeg net te horen van een mail-a-mac medewerker dat ik geen professioneel
grafisch werk moet doen op een IMAC ALU, omdat hij er niet geschikt voor is.
Beetje vreemd, want de monitor uit de IMAC zit toch ook in een normale Cinema
Display? Voor 1500 is een consumenten PC wel erg aan de dure kant.[/quote:94b192df71]
Hetzelfde verhaal kreeg ik in feite te horen van Apple zelf: Het gaat om een consumentenproduct. Als je meer verwacht, moet je gaan voor de PRO lijn. Dat was dan ook de reden dat ik mijn iMac terug heb gedaan.
[quote:424c7509e9="Singularity"]Ik heb zelf een iMac 20" 2.4 ghz, geen enkel probleem met het scherm. Een vriend van mij heeft de oude 20" van 2007, ook geen probleem... Toch gek, tft paneeltjes zijn al zo lang op de markt, vreemd dat nog zoveel mensen problemen hebben.[/quote:424c7509e9]
Je zou zeggen dat het de wereld uit zou zijn, maar dat is niet zo.
Op een macmini heb ik een goedkoop Asus monitor aangesloten die blaast het beeldscherm van mijn iMac van de tafel.
Er is nog veel werk nodig om de iMac beeldschermen goed te krijgen.