beeldscherm powerbook 17" donker

mijn beeldscherm van mijn powerbook 17" blijft donker, het lijkt net of het lichtje in het scherm uit is, het appletje geeft ook geen licht (achterkant beeldscherm)... Weet iemand wat dit kan zijn? Het scherm geeft nog maar net genoeg weergave om te zien wat ik doe maar ik ben al vaak mijn muis kwijt omdat het zo donker is... please help me!!!! [i:dfd30bb26f]ik heb de computer al opgestart met alt, apple,p,r en ook geprobeerd met alleen "c" ingedrukt...[/i:dfd30bb26f] groetjes van een treurige mac-user

:frowning: [/i][/b]

Backlight kapot denk ik zo...

Even bellen met dealer of Apple!

Ik neem aan dat je al hebt geprobeerd om een paar keer op F2 te drukken? [color=gray:6eac5d9266]Als je brightness inderdaad voluit staat heb je te maken met een kapotte backlight. Onder garantie vervangen ze dit gewoon.[/color:6eac5d9266]

kijk, dat is het woord wat ik zocht, backlight!!!! F2 idd al geprobeerd.... bedankt voor de snelle reactie, ik hoop toch stiekum dat dit geen dure reparatie is want de garantie is al vervallen helaas... groet, tom

Je backlight zal het nog wel doen, want anders zie je echt geen hol meer. Ik verdenk eerder dat je lichtsensoren niet meer correct werken. Misschien valt hiervan ook iets in te stellen in je configuratie? Je weet wel: als je PB op accu power draait en je houdt je handen op die twee zijkanten naast je toetsenbord, word je scherm ook een stuk donkerder (je bedekt dan je lichtsensoren).