beeldscherm probleem

Ik heb een formac gallery 2010 beeldscherm. En hij werkt goed zolang de resolutie op 1600x1200 staat ingesteld. Bij andere resoluties word heb beeldscherm groenachtig zwart en zie je niks meer. Alleen bij 800x600 is het nog anders. Dan zie je de boveste helft van het scherm in het midden van het scherm en daarboven en onder nog een keer dat stuk beeld.

Iemand enig idee hoe dat zou kunnen komen?

Ohja toen we hem net hadden deed hij het wel normaal. Maar dat is al best een tijd geleden (een jaar ofzo) toen werkte ik ook nog met os 9 mischien dat het daar iets mee te maken heeft maar het probleem is wel bij os 9.2 en 10.3

ehhhhh.......probeer eens 1600*1200 als resolutie? :?

Dokter, als ik op mijn hoofd sla doet het zoo’n pijn… :wink:

M

:? jah ik gebruik altijd 1600x1200 maaarrr normaal kan je ook andere resoluties gebruiken. Handig bij bijvoorbeeld games die veel te langsaam draaien op deze resolutie.

Wat zegt Formac zelf over de ondersteunde resoluties?? Over het algemeen hebben TFT schermen veel minder mogelijkheden dan CRT schermen... Of deed 'ie het vroeger op exotische resoluties echt goed?

1600x1200 is de native resolutie van je scherm, 800x600 is daar de helft van en daarbij zal je het beeld heel groot zien maar wel komen de pixels overeen. 1 pixel wordt 4 pixels zeg maar.

Ga je echter andere resoluties aanbieden aan het scherm dan moet hij gaan rekenen, bij resloluties die kleiner zijn dan je native resolutie gaat hij dingen rekken en zorgen dat hij het nog enigsinds over zijn pixels versprijd. Dit kan dus inhouden dat hij er pixels bij gaat “verzinnen”. Normaal gesproken resulteerd dit een een wazig en wollig beeld op een TFT, maar jouw scherm lijkt moeite te hebben met het converten van de resolutie.
Ik weet niet of je dit als defect kunt aanschouwen, heb je dit eerder gezien? Maar normaal gesproken heb je er geen last van want ik neem aan dat je gewoon de native resolutie van je scherm (1600x1200) draait?