beeldscherm van ipad op imac

Dag allen,

ik wil graag het beeldscherm van mijn ipad(6e generatie met 14.1 versie) op de Imac (late 2013 met Catalina 10.15.7) krijgen. Ik krig het niet voor elkaar. Het Airplay icoon staat niet in de menubalk bovenin rechts, ik kan bij systeemvoorkeuren, beeldscherm, het airplay-beeldscherm keuze niet op AAN zetten, het staat op UIT en is niet te wijzigen. Lukt het dan niet wat ik wil of zijn er andere opties. Ik heb de Ipad met kabel (lightning aan de USB poort) aan de Imac zitten.

Wie weet er een oplossing?

Alvast bedankt

Wim

Dat lukt inderdaad niet op die manier, een Mac is geen AirPlay ontvanger. Er zijn wel apps die daarvoor kunnen zorgen (draadloos), bijvoorbeeld deze. Wat wél bedraad kan en niet iedereen weet is Quicktime gebruiken, dat staat standaard op je Mac. Start het en:

• Kies onder Archief voor Nieuwe filmopname

• Klik op het hele kleine driehoekje naast de record knop

• In het menu dat dan open gaat kun je de iPad of iPhone kiezen -> klaar

Gelukt, WimWell? Zo niet hoor ik het ook graag.

Antwoord apparaat ik had gereageerd via mail maar realiseerde me na jou bericht nu dat die niet wordt doorgemaild.

Het is gelukt. Hardstikke bedankt.

Wim

Ah, nee dat werkt hier al een tijdje niet… Goed om te horen ??!

Ik heb er nog niet specifiek naar gezocht, maar vroeg me ineens af of het omgekeerde ook kan, maar dan wel draadloos. Dus beeld van de iMac op mijn iPad. Ben benieuwd!

Ja hoor, dan heet het ‘Remote Desktop’. Schermdeling aanzetten in ‘Systeemvoorkeuren’ -> ‘Delen’ op de iMac en een VNC app op de iPad zetten (bijvoorbeeld). Je kunt het scherm dan niet alleen zien, maar zelfs werken op de iMac vanaf je iPad.

@Antwoordapparaat, sorry voor late reactie, maar ik zit agv ziekte nu pas weer achter mijn Mac. Alles werkt perfect, bedankt!

Corona? Iig beterschap.??

Kunnen jullie rechtstreeks communiceren en niet via mijn email svp. Dank je.

WimWell

Ik denk dat je abuis bent, WimWell. Niet ‘jouw email’; je moet zelf even een vinkje hier weghalen.

@Goeiedag, nee geen Corona, maar een chronische zenuwzieke (polyneuropathie). Mijn schoonvader ligt nu wel met Corona op sterven.