Beeldscherm van m'n powermac G4: zal hij 'op' zijn?

Het Beeldscherm (is 4 jaar oud) van mijn powermac G4 dooft heel even uit. Het beeld is dan even groter, en word dan onmiddelijk weer kleiner. Nu en dan werkt het beeldscherm probleemloos. Maar bijvoorbeeld nu, vertoont hij dat uitdoven frequent. Itunes, internet doet 't allemaal perfect.

Een vriend van mij vertelde mij dat het mogelijk met de voeding te maken heeft.
Mijn vraag: Kan dit er op duiden, dat het beeldscherm zijn langste tijd heeft gehad?

Bij voorbaat dank voor uw antwoord.

Groet,

Marco

Het zou heel goed kunnen. Bij ons op de zaak stonden 7 Colorsync Beeldschermen die ook zo begonnen met kuren. We hebben er nog een jaar op kunnen werken. Daarna met tussen pauze's van een maand of 2/3 gingen ze 1 voor 1 naar de knoppe. Het schijnd zo te zijn dat je ze e.v.t nog opnieuw af kan laten regelen., maar dat is een kostbare zaak. Dus Ik zou zeker voor een Cinema gaan als ik jou was :)

En is dan vandaag (zaterdag) nog gaan voor een 20' cinema display slim, of verwachten ze nieuwe displays op de keynote maandag en zijn de 'oude' displays overmorgen ineens een paar honder euro goedkoper? Ik zit er al een paar weken tegenaan te hikken om mijn lacie 19" electron blue aan de kant te schuiven voor ee 20" cinema display.

Ik denk dat Apple Cinema's alleen maar meer verkocht gaan worden. Een goede zet van Apple en enorm mooi. Een blijvertje denk ik. Of ze moeten de G5 PPC 970 in het beeldscherm samen gaan voegen, maar daar heb ik een hard hoofd in. FF afwachten dus maar. Nog 2 dagen en we weten meer.

Bedankt voor uw antwoord.

Voor alle duidelijkheid, als ik inderdaad aan vernieuwing toe ben: Cinema, is dat zo’n plasma beeldscherm? Ik ga t.b.v. photoshop toch zeker voor een ‘beeldbuis’ van 19". Tsja, de technische termen ontschieten me even…

Groet tot zover,

Marco

Dit is dus een Cinema Marco! ;)

[img:68808943fb]http://www.powermax.com/imagedata/image_150x150/apple23.jpg[/img:68808943fb]

Oke, dat is duidelijk. Bedankt voor uw antwoord.

Maar op welke (technische) basis-termen moet ik letten, dat ik weet dat ik met een beeldscherm 19" (of 21" misschien zelfs…) te maken heb? T.b.v. photoshop, wat ik in de nabije toekomst ga bezigen. Dus een cinema- of plasma-scherm voldoet niet.

Groet,

Marco

P.S. Ik gebruik dus een powermac G4.

Uuuhm, waarom voldoet een TFT scherm zoals een Cinema niet dan? Ik photoschop ook voor m'n beroep, maar ik werkt ook met een TFT scherm, bevalt echt extreem goed!

Tegen woordig koop je voor een paar 100 eurries er een Calibrator bij ook voor een TFT scherm. Zo helder die schermen een foto opzich.

weet je wat het nadeel is van TFT,.. hoe kleur echt hij ook is, hij verzint de helft van wat je ziet. een TFT is namelijk 8 of 16 bit, en dat is jammer,..

Dat klopt inderdaad HSL.Maar de vraag is of je het ook werkelijk ziet.En of je werkelijk ziet in het eindprodukt. Ik gebruik zelf allebei.En een Lacie 22 en een Cinema 20.Ze zijn beide te calibreren. Ik vind de Cinema 20 rustiger voor m'n ogen.En het beeld is scherper. Het is een kwestie van afwegen.Maar als je echt gaat voor exacte kleur is een CRT waarschijnlijk net ietsje beter.Maar dan moet je ook een Barco kopen.KASSA :oops:

Ah een echte fotolaborant. pcies wat je ziet is wat je wil. FF meuken en het werkt,

Beetje late reactie wellicht, maar we hebben de kleurkwaliteit van de 20 en 23" Cinema displays uitgebreid onderzocht.

Het volledige rapport kan je vinden op:

http://www.colormanagement.nl

Erik

Iedereen nog bedankt voor diens reaktie. Het beeldscherm had het intussen de geest gegeven. En het is nu een Lacie Electron 19 Blue IV geoworden.

Allemaal bedankt, en groet,

Marco

Mijn ervaring op DTP afdelingen is dat monitoren ongeveer 3 tot 5 jaar meegaan. doen ze 't langer heb je gewoon mazzel.

Ik had hem 4 of 5 jaar. Dus dat heeft ie mooi volbracht. En ach, tegen de tijd dat die Lacie 'op' is, zullen die Cinema-schermen toch ook wel een stuk betaalbaarder zijn.

Groet,

Marco