beeldscherm wordt niet herkend. profiel wil niet laden

zonder me bewust te zijn dat ik een verabdering had aangebrscht bleek het profiel van mijn beeldscherm gewijzigd te zijn in een standaard RGB-profiel. kalibreren ging niet meer omdat het beelscherm niet herkend werd. Nadat ik opnieuw opgestart had bleek het goede profiel weer te werken en werd het beeldscherm weer herkend. wie weet wat ik verkeer heb gedaan en wat ik mnoet doen om dat te voorkomen? of is het een bug in Tiger?

als je beeldscherm niet herkend wordt kan je toch helemaal niks zien?

ja wel want dan schakelt ie dus over naar een algemeen profiel. als het wel herkent wordt kiest ie voor een specifiek op dat scherme toegesneden profiel.

[quote:a0356e4d93="vincentvega"]ja wel want dan schakelt ie dus over naar een algemeen profiel. als het wel herkent wordt kiest ie voor een specifiek op dat scherme toegesneden profiel.[/quote:a0356e4d93]

Het zal wel een glitch zijn geweest, alleen als het vaker voorkomt zou ik toch eens ff gaan informeren wat het probleem kan zijn…

gebruik je soms fast user switching ?

[quote:6e9dc750c9]gebruik je soms fast user switching ?[/quote:6e9dc750c9]

yep! waarom vraag je dat?

omdat dat de reden is van je probleem. OS X bewaart je custom beeldschermprofiel in de usermap (user/bibliotheek/colorsync/profiles) Op een of andere manier raakt OSX het profiel kwijt als je switcht met Fast User switching. Het is idd een bug

Er is al vaker over geschreven op diverse fora, ook hier
misschien even zoeken en kijken of er een oplossing voor is.

je zou eens kunnen proberen je profielen niet in de usermap te bewaren maar in de algemene bibliotheek (dus MAcintosh HD/bibliotheek/colorsync/profiles) kijken of dat helpt

sorry, beetje een late reactie. ik had niet meer verwacht dat er iemand op mijn vraag zou reageren. bedankt voor de tip. ik ga er mee aan de slag. nog 1 vraag: worden alleen de zlef aangemaakte profielen in de library opgeslagen of doet Tiger dat met alle profielen?