Beste OMT'ers,
Voor het werk heb ik een leuk projectje te doen gekregen waarbij ik weer even een beroep wil doen op de kennis en ervaringen van de leden hier.
In het pand moeten op 3 etages beeldschermen komen met wat informatie over de bedrijven op de betreffende etages, wat algemene informatie en wellicht wat headlines van nieuwssites. Op mijn aanraden is er al min of meer besloten dat we dit web-based gaan maken zodat de betreffende informatie door verschillende personen (per etage/bedrijf) kan worden bijgewerkt, zelfs vanaf een andere lokatie (bijvoorbeeld thuis). Het idee is om hier een gereserveerd domein voor te gaan gebruiken waarbij de beeldschermen/tv's zelf direct verbinding maken met internet om deze pagina('s) weer te geven. Waarschijnlijk ga ik hiervoor een standaard CMS gebruiken met een aangepast thema, bijvoorbeeld WordPress of een ander pakket dat makkelijk meerdere subdomeinen kan gebruiken met verschillende gebruikers en verschillende rechten.
Het enige waar ik dus (nog) totaal geen kaas van heb gegeten is hoe deze beeldschermen op internet moeten worden aangesloten. Ik denk dat een Apple TV te beperkt is. Een volledige computer achter ieder scherm hangen (Mac Mini) is echter weer een beetje overkill voor het simpele doel van het weergeven van slechts één pagina op internet.
Wie heeft er ervaring met een soortgelijk iets en kan mij wat goede suggesties geven. Het systeem moet uiteraard zelfstandig kunnen opereren/opstarten. Dus niet iets waarbij het noodzakelijk is om een toetsenbord aan te sluiten om het betreffende scherm naar de juiste website te sturen als de stroom er een keer vanaf is geweest. Ook in het geval de website misschien een keer niet bereikbaar is moet het scherm makkelijk weer opnieuw verbinding kunnen maken door het bijvoorbeeld even uit en aan te zetten.
Zijn er tv toestellen die zelf een mogelijkheid hebben om op internet te worden aangesloten en een zelf in te stellen website weer te geven? Of zijn er misschien (linux based?) multimedia-kastjes voor een redelijk prijs om deze simpele taak uit te voeren?