Beeldschermen (tv of monitor) een website laten weergeven

Beste OMT'ers,

Voor het werk heb ik een leuk projectje te doen gekregen waarbij ik weer even een beroep wil doen op de kennis en ervaringen van de leden hier.

In het pand moeten op 3 etages beeldschermen komen met wat informatie over de bedrijven op de betreffende etages, wat algemene informatie en wellicht wat headlines van nieuwssites. Op mijn aanraden is er al min of meer besloten dat we dit web-based gaan maken zodat de betreffende informatie door verschillende personen (per etage/bedrijf) kan worden bijgewerkt, zelfs vanaf een andere lokatie (bijvoorbeeld thuis). Het idee is om hier een gereserveerd domein voor te gaan gebruiken waarbij de beeldschermen/tv's zelf direct verbinding maken met internet om deze pagina('s) weer te geven. Waarschijnlijk ga ik hiervoor een standaard CMS gebruiken met een aangepast thema, bijvoorbeeld WordPress of een ander pakket dat makkelijk meerdere subdomeinen kan gebruiken met verschillende gebruikers en verschillende rechten.

Het enige waar ik dus (nog) totaal geen kaas van heb gegeten is hoe deze beeldschermen op internet moeten worden aangesloten. Ik denk dat een Apple TV te beperkt is. Een volledige computer achter ieder scherm hangen (Mac Mini) is echter weer een beetje overkill voor het simpele doel van het weergeven van slechts één pagina op internet.

Wie heeft er ervaring met een soortgelijk iets en kan mij wat goede suggesties geven. Het systeem moet uiteraard zelfstandig kunnen opereren/opstarten. Dus niet iets waarbij het noodzakelijk is om een toetsenbord aan te sluiten om het betreffende scherm naar de juiste website te sturen als de stroom er een keer vanaf is geweest. Ook in het geval de website misschien een keer niet bereikbaar is moet het scherm makkelijk weer opnieuw verbinding kunnen maken door het bijvoorbeeld even uit en aan te zetten.

Zijn er tv toestellen die zelf een mogelijkheid hebben om op internet te worden aangesloten en een zelf in te stellen website weer te geven? Of zijn er misschien (linux based?) multimedia-kastjes voor een redelijk prijs om deze simpele taak uit te voeren?

Ik heb alvast twee belangrijke tips voor je:

- Test in de winkel verschillende modellen televisies op kleur. We hebben sinds kort een Philips in huis en dat is een aanwinst vergeleken met de Sony Bravia die we ervoor hadden. Het toestel van Philips geeft bijvoorbeeld veel beter kleuren weer.
- Vertrouw nooit blind op smart TV's met webbrowser. Vaak zijn dit (mijn ervaring) een soort van uitgeklede en achterhaalde versies van Internet Explore en daarmee dus flink beperkt.

Misschien dat een mini PC met HDMI iets voor je is? Daar kan je al vanaf € 200,- mee slagen.

Misschien is een Raspberry Pi iets. Hier heb je een voorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=NPuweTDdC4Y

Bedankt voor de reacties. Ik heb verder weinig te maken met de aanschaf van de schermen, maar zal de tips die ik hier krijg zeker doorgeven. Een mini PC of die Raspberry klinkt zeker interessant. Als het maar compact genoeg is om achter het scherm te "plakken", of desnoods op een plafontplaat te leggen.

Hey Ruben,
Wat jij nodig hebt is een zogenaamd 'narrow casting' systeem.
Je hebt al een systeem (bijvoorbeeld [url=http://www.ticnarrowcasting.nl/]http://www.ticnarrowcasting.nl/[/url]) voor een paar tientjes per maand.

Bij de Shell, in supermarkten, in etalages en zelfs bij de stands van PostNL, kom je die systemen tegen.
Ik kan het weten, want wij maken de content (video's/animaties) voor een aantal bedrijven die dat soort systemen gebruiken.
Deze systemen zijn allemaal webbased, en vaak heb je een 'player' nodig, een internet(netwerk) en een monitor.

Let op:
[b][u]Géén TV kopen.[/u][/b] Daar zit een tuner in, en die ga je toch niet gebruiken.
Koop een monitor. Als je deze monitor behalve landscape ook portrait wilt kunnen gebruiken-installeren, zul je een 'pro' versie moeten kopen.

Het makkelijkst is om een monitor te kopen, een beugel om 'm op te hangen en een mediaplayer. Die laatste plak je achter de monitor of zet je op het systeemplafond.
Die mediaplayer speelt dan via USB of SDcard of via intern geheugen, de beelden (jpg of PPT) die jij wilt.
Zo ben je per etage voor 600 to 700 euro klaar, schat ik zo in.
Je gebruikt een narrowcasting systeem als je dagelijks dingen wilt gaan veranderen, zoals 'aanbieding van de dag' of 'het weer' of andere ingewikkelde zaken, maar zoals ik het nu kan overzien, is mijn laatste 'offline' optie voor jou prima passend.
Succes!

Koop een Raspberry Pi. Prima voor dit doeleinde.

Hoi HenkJan,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik ga dat na de feestdagen zeker eens uitgebreid bestuderen. De reden waarom ik/we tv toestellen wilden aanschaffen is meer vanwege de prijs/afmeting verhouding. Voor minder dan €300 heb je al een behoorlijk fatsoenlijke 32" tv. Ik denk dat dat met een monitor niet gaat lukken. De beeldscherpte van een monitor boven dat van een tv is voor ons doel waarschijnlijk niet echt belangrijk. Maar nogmaals; ik ga verder niet over het aanschaffen van de beeldschermen zelf, dus ik zal de tip/suggestie zeker doorgeven.

Ook de Raspberry Pi heb ik een goed "onder de loupe" genomen, maar ik krijg de indruk dat dat apparaatje net een iets té hoog hobby-gehalte heeft. Als we voor een oplossing in die richting zouden kiezen wordt het waarschijnlijk een Android Mini-PC, maar ik moet nog even uitzoeken of de browser die daarin zit geschikt is voor full-screen weergave en goed overweg kan met pagina's die zichzelf continu herladen.

Maar ik heb in elk geval genoeg tips en suggesties om hier in het nieuwe jaar eens goed mee aan de slag te gaan, waarvoor dank.

[url=http://cl.ly/2N3F2O1M0H3I]zoiets? [/url]

Kijk ook eens naar [url=http://www.nds.eu/Home.ashx]PADS[/url]. PADS is narrow casting software, die veel wordt toegepast. Wij hebben hier meerdere projecten mee gerealiseerd. Tot tevredenheid van onze klanten.

Zo, na de feestdagen en een tijdje rust de draad maar weer eens opgepakt. Nogmaals dank voor de suggesties hier. Proefversie van PADS is aangevraagd. De link van No_Name vond ik wat eigenaardig. Ten eerste omdat deze via cl.ly loopt en vervolgens kom ik op de site van Canvastix uit met een slecht functionerend user-form. Ten eerste hou ik er al niet van als een site me VERPLICHT op mijn telefoonnummer achter te laten en vervolgens krijg ik steevast de melding “The entered values cannot be saved. Please see the fields below for details.” Dus helaas voor Canvastix een potentiële klant minder.