beelscherm PB flikkert sinds 10.3.8.

heb sinds 10.3.8 last van flikkernd beeldscherm op mijn half jaar oude powerbook 15'. Lijkt wel of er iemand met de lichtinstellingsknop ( F1-F2) aan t jongleren is. Iemand gelijksoortige ervaringen?

Ja dat heb ik nu af en toe geloof ik. Dacht eerst dat het aan mij lag maar blijkbaar dus niet. Laatste tijd doet die het nu weer normaal.

Is misschien je sensor flink aan het werken? Bij mij staat ie ook wel eens in eens aan. Systeemvoorkeuren > Beeldscherm > Pas helderheid automatisch aan.

Ik heb een ander probleem:
Bij mij is de desktop steeds van achtergrond aan het veranderen…?
Alleen is dat niet ingesteld (raar maar waar)

is pas sind de laatste security update :frowning:

Mijn PB 15 van anderhalf jaar oud heeft precies hetzelfde. Daarbij kwam dat hij spontaan een geheugenslot niet meer zag. Hij valt nog binnen de APP garantie en is dus onder behandeling van Apple.

ik heb het ook, en ik heb van een paar mensen gehoord die het zelfde probleem hebben, als je hem net iets donkerder zet dan is het probleem opgelost, maar ik denk dat het een bug is in 10.3.8

Hier geen last van geknipper, maar dat zou kunnen zijn omdat ik een 'goedkope' 1 ghz PB heb zonder backlit toetsenbord, dus ook geen sensor. Maar dat geheugenslotprobleem heb ik dus ook. Dat wil zeggen, alles boven de 256 mb dat ik in het het onderste slot steek wordt soms simpelweg niet gezien maar zorgt vaker nog voor kernel panics en crashes. Logic board daarom deze week vervangen, maar helaas, met hetzelfde resultaat. Gelukkig is het nog een garantiekwestie... Heeft iemand enig idee wat dat probleem zou kunnen veroorzaken?

heb de automatische aanpassing uit gevinkt. Es kijken of dat helpt. Bedankt voor de tips :)