beginneling... vraagje over frames

ik heb deze drie ingegev:

border=“0” frameborder=“0” framespacing=“0”

en toch heb ik nog witranden.
How come? Ik meen mij te herinneren dat je dan iets moeten typen, niet in je frameset maar in de pagina waar deze naar verwijst.

Help

Laat de site eens zien waar die op draait. Misschien gebruik je wel een tabel erin met Cell Padding of Cell Spacing.

nee nog geen tabellen gebruikt, juist frames al opgesteld

Bedoel je soms TOPMARGIN, LEFTMARGIN en MARGINHEIGHT, MARGINWIDTH?

da zou het wel eens kunnen zijn moet ge daar dan "no" achterzetten of "0"

[code:1:2b35e66a32]<BODY TOPMARGIN=0 LEFTMARGIN=0 MARGINHEIGHT=0 MARGINWIDTH=0> [/code:1:2b35e66a32]

nee 't is dat niet denk ik.

Stomme randen…help

dit zal het wel oplossen!

border=“0” framespacing=“0” frameborder=“NO”

nee heb ik al geprobeerd

Je moet bijvoorbeeld opgeven: <frameset cols="xx%","yy%" borders="0"> <frame src="aa.html" name="aaaaaa" noresize frameborder="0"> <frame src="bb.html" name="bbbbbb" noresize marginwidth="0"> </frameset> Dit is een simpel voorbeeld voor een een site waar je links een menu en rechts een pagina met content hebt. 20% voor het menu en 80% voor de inhoud. En je hebt geen randen, evenmin kan een bezoeker de afmetingen van de frames wijzigen. aa.html en bb.html zijn dan resp. het menu en de content pagina die in de frameset geladen worden. Dit werkt 100% zoals je het wilt.

dat noresize is overigesn in de tweede frameset niet nodig: <frame src="bb.html" name="bbbbbb" marginwidth="0"> Dit is voldoende. Laat even weten of het je gelukt is?

[quote:9c7bcc336b="Stof"][code:1:9c7bcc336b]<BODY TOPMARGIN=0 LEFTMARGIN=0 MARGINHEIGHT=0 MARGINWIDTH=0> [/code:1:9c7bcc336b][/quote:9c7bcc336b] wilt u dat AUB nooit meer gebruiken :| :)

nee zonder gekkigheid… hiervoor hebben we ook een css functie dat wel een standaard functie is. De bovengenoemde code is voor IE bedoeld
zo moet het wel :slight_smile:

voor in de head:

[code:1:9c7bcc336b]<style type="text/css" media="screen"><!–
body { margin: 0px }
–></style>[/code:1:9c7bcc336b]

Inderdaad Sharky, ik weet niet in hoeverre Ja Rune ervaring heeft met het maken van websites, maar als je begint is het aan te raden meteen je te verdiepen in CSS, dat is wel zo handig. Het kan je veel werk besparen wanneer je met CSS werkt, bijvoorbeeld met het wijzigen van een font in een hele website. Ik heb dat pijnlijk aan den lijve ondervonden.

Wel het is nen opdracht voor 't school en we mogen alleen zuiver HTML gebruiken. Dus nog geen style sheets, niet dat ik da al kan zennne :lol:

Mijne website is al ontworpen en ik moet zeker met meer dan 2 frames werken…dus nog geen oplossing PeterK.

Ik denk dat ik iets moet doen in de html pagina die de frame vult…maar ik weet echt nie wat.

Als er hier niks meer uit de bus komt zal ik het eens online zetten, dan moeten jullie de code maar eens bekijken. (site is wel nog in beginstadium)

Greetz

De pagina's die de frames vullen zouden daar geen invloed op mogen hebben lijkt mij. Tenzij je daar met tabellen werkt met randen. Zet inderdaad de site eens online om zo de code te kunnen bekijken. Waar heb je de site overigens mee gemaakt.

[url=http://users.skynet.be/jeroen.vanvaerenbergh/Websitedef/index.html]Kijk eens of jullie een oplossing vinden[/url]

TX

Ik ga wel nu afsluiten, morgen zoek ik verder. Het staat online, dus jullie kunnen gerust een kijkje nemen en me mss helpen.

Een vriend van me schreef (tkan mss helpen):

Het geheim zit hem allicht in de witranden van de “zetspiegel” van de site die in het frame komt. Daar kan je in de body-tag codes zetten die de witruimte boven/onder en links/rechts regelen. Maar ik kan niet op de codes komen en ik vind ze niet direct op 't net ook niet. Nochtans bestaan ze.

Greetz
Ja Rune

Het probleem is opgeloste, ik had mijne frameborder e.a. in mijn frame-tag gezet en deze moet in de frameset-tag.

Nu sluit alles mooi aan

Greetz
Ja Rune