Beginnersvraagjes.. 2e hands mac

Ik ben van plan mac te kopen met de volgende specs

dual 450 mhz
512 mb mac geheugen
ati rage 16 mb kaartje
30 gb hd
en een 22" lacie scherm (1999)

en daar moet ik dan 500 euro voor betalen…
nu vraag ik me af of het dat waard is. en als ik het dan
koop wat voor videokaart ik er in kan zetten omdat
ik met 2 beeldschermen wil werken

alvast bedankt…

zou er iemand asjeblieft een enigzins nuttige reactie willen geven?

wat dacht je, ik ga binnen een half uur bumpen?

1. wat voor type Mac is het? En uit welk jaar? Ik neem aan een PowerMac G4… nog iets.
  2. Wat voor videokaart zit er al in? Met veel videokaarten kan je meteen al 2 schermen draaien namelijk.

Kun je beter een gloednieuwe eMac kopen bij de apple store voor 350 euro meer.

Maar da’s mijn mening.

[quote:3f6cecad61="Black Eagle"]Kun je beter een gloednieuwe eMac kopen bij de apple store voor 350 euro meer.

Maar da’s mijn mening.[/quote:3f6cecad61]

Dan moet ie er 2 kopen om met 2 schermen te kunnen werken, maar dat is niet de bedoeling geloof ik…

of gewoon een mac mini nog goedkoper. :wink:

sorry voor het snelle vragen van antwoord..maar ik moet die knakker vandaag eigenlijk nog bellen

maarjah is het mogelijk om op een mac mini 2 beeldschermen aan te sluiten?!

ik weet niet precies uit welk jaar die komt…
dit is het enige wat ik weet:

Apple Power Mac G4 DUAL processor inclusief 22" LaCie Blue II

* Processor PowerPC G4 (2.9) DUAL 450 MHz
* Intern geheugen 512 Mb
* Harddisk: Quatum Fireball 30 GB
* Videokaart ATI Rage 128 Pro AGP 16 Mb
* Poorten USB / Firewire / Ethernet
* Drive Interne DVD ROM / Externe Sony CDRW USB
* Modem Intern 56kbs
* Muis Apple USB

* Keyboard Apple USB</p>

Ik vind het niet zo'n goeie koop als je ook nog eens van plan bent om er een nieuwe videokaart in te steken dan begint het prijskaartje al aardig op te lopen.

wat word mij dan geadviseerd?! ik wil heel erg graag een mac kopen heb alleen niet zo heel erg veel geld.. wil er wel goed beeld op kunnen bewerken mbv photoshop.. verder wil ik persee 2 beeldschermen dus moet hij de mogelijkheid hebben om 2 beeldschermen aan te sluiten of eventueel de videokaart te vervangen.. ik werk nu zelf op een P4 3.2 ghz, 1024 mb, nvidia fx 5200 128mb, 650 gb

ik heb ook al zitten kijken naar een mac mini maar naar wat ik er over te weten ben gekomen
is het niet mogelijk om 2 beeldschermen aan te sluiten…

verder leek mij deze koop wel goed omdat er dat 22" lacie scherm bij zit…

iemand advies?

Ik heb een Village Tronic MPDD 8 Mb videokaart naast mijn normale videokaart. Met deze tweede kaart stuur ik een Sony Multiscan 17 inch monitor aan. Je kan naar keuze werken met 'mirroring' van je hoofdscherm of gewoon je werkblad vergroten (wat ik dus doe) met die kaart.

Volgens mij moet je deze kaart kunnen krijgen voor onder de 100 euro. Ik werk er in ieder geval graag mee. Als je ooit leert werken met twee schermen wil je nooit meer iets anders.

nee daarom wil ik ook 2 beeldschermen dat heb ik nu op mijn p4 systeem ook daar heb ik een goedkoop 17" scherm aan hangen en 'n eizo 21" scherm.. en inderdaad je wil niks anders meer.. soms als ik beneden zit te photoshoppen..(waar ik nu ook zit) word ik helemaal gek op dat enkele 17" scherm.. en vlugt ik snel weer naar boven daarom is dat voor mij een must.

[quote:9ed46bb903]ik werk nu zelf op een P4 3.2 ghz, 1024 mb, nvidia fx 5200 128mb, 650 gb [/quote:9ed46bb903]

Nou, dan ga je er met zo’n tweedehandsje echt keihard op achteruit…
Als je dat een beetje wilt evenaren zul je toch echt een imac ofzo moeten kopen, daar kan volgens mij(weet ik niet zeker :? ) ook een tweede monitor op,… maarja,… daar heb je geen geld voor dus ik zou het dan maar bij je pentium houden…

Als die 22" erbij zit issie trouwens wel retegoedkoop,… is er iets aan kapot ofzo?

Yep.... het PC systeem dat je nu draait is behoorlijk snel. Wil je dat evenaren dan kom je toch al gauw uit op een G5. Een iMac G5 (de 20 inch) geeft je veel schermruimte maar het is toch anders dan het werken op twee schermen. Jij bent volgens mij iemand die behoorlijk intensief bezig is met de PC en ook af en toe een kaartje wil insteken. Dan ben je min of meer verplicht om een G5 tower te kopen.

De Mac mini kun je niet uitbreiden dmv kaarten. Daar is de mini ook niet voor bedoeld. Jij valt bij Apple toch echt onder de pro-user en dan is de G5 tower-serie het beste geschikt.

ik zou €400 bieden en anders een alternatief gaan zoeken.

Ik heb wel een aanvullend vraagje.

De prijzen van tweede hands mac varieren nogal behoorlijk. Welke prijzen zijn redelijk voor bijvoorbeeld een powerbook?
CPU Speed: 667/800 MHz
FPU: integrated
Bus Speed: 133 MHz
Data Path: 64 bit
ROM: 1 MB ROM + 3 MB toolbox ROM loaded into RAM
RAM Type: PC133 SO-DIMM
Minimum RAM Speed: 133 MHz
Onboard RAM: 512 MB
RAM Slots: 2
Level 1 Cache: 32 kB data, 32 kB instruction
Level 2 Cache: 256 kB onchip, 1:1
Level 3 Cache: 1 MB backside, 2:1
Screen: 15.2" active matrix TFT
Monitor: 24 bit 1280x854
Video Card: ATI Radeon 7500 Mobility 4x AGP
VRAM: 32 MB
Slots: 1 PC Card (Type I or II)
Optical Drive: 24x/8x/8x CD-RW/DVD-ROM
Hard Disk: 40 GB 4200 RPM
ATA Bus: ATA-66
Ethernet: 10/100/1000BaseT
USB: 2
FireWire: 1
Video Out: DVI, S-Video
Audio Out: 16 bit stereo mini
Audio In: 16 bit stereo mini
Speaker(s): stereo
Microphone: mono
Modem: 56 kbps

Niet om het een of ander, maar je hebt een mooie PC configuratie voor twee beeldschermen, 128 mb videokaart en nou wil je voor 500 euro een zes jaar oude PowerMac G4 waar nog een nieuwe videokaart in moet? Doe jezelf een lol en werk lekker door op die PC. Daarmee kun je nog een eind vooruit en ondertussen leg je geld weg voor een betere Mac configuratie. Hier geld aan uitgeven is gewoon zonde van het geld.

ik ben 'r al vanaf.. ik heb nu besloten dat ik nog even doorspaar en of een powerbook 12" superdrive neem.. of een 2x2 ghz powermac.. zit nu nog even te twijffelen.. een laptop lijkt me wel heel handig omdat ik deze nog niet heb..en ehm ook gewoon doormiddel van eenextra beeldscherm aan kan sluiten gewoon op kan werken thuis.. maarjah een powermac geeft dan weer wat extra snelheid dus ik zit nog even te twijffelen..maar ik heb nog de tijd.. moet nog ffies 'n maandje (of 2) werken ofzo.. hoop dat ik er dan uit ben.. ik vind mijn pc wel redelijk lekker werken maar echt beeldbewerking vind ik op een mac toch 'n stuk fijner.. vandaar mijn keuze voor een mac.. mijn pc zal ik er zowiezo bij houden omdat deze ook thuis in het netwerk fungeert als een soort server (mp3's, films..van alles en die kan ik natuurlijk ook aanm'n mac hangen.. en voor gamen(voor zover al ik dat al doe))