beheerdersaccount veranderen onder Tiger...

Hallo,

ik heb een 2de hans iMac gekocht. Heb nu weinig tijd dus geen zin in nieuwe install. DAt komt later wel een keertje. Ik wil natuurlijk wel eigen gegevens bij beheerder + wachtwoord. Ik heb lopen kloten… verdomme wat stom. Onder Netinfo-beheer heb ik de naam van vorige eigenaar, laten we Jan noemen, aangepast aan mijn eigen naam Robbes. Na een herstart kom ik mijn imacje nog wel in, maar er wordt steeds gevraagd bij iedere echte wijziging om een beheerdersID + WW. Onder systeemvoorkeuren>accounts heb ik alleen Robbes staan met de toevoeging [i:3a40101d5c]standaard[/i:3a40101d5c] ipv beheerder.

Kortom: Gedoe met accounts die zijn gewijzigd en nu niet meer terugkunnen… Ik wil gewoon 1 account met de beheerdersrechten… weet iemand of ik dit zelf via een handige manier kan herstellen? Of is het antwoord hierop gewoon even herinstalleren? Op zich geen punt want de imac is schoon. Hoef niets te backuppen.

hmm, ik hoop dat jullie me kunnen helpen…

robbes :stuck_out_tongue:

Je komt er volgens mij niet aan onderuit om een nieuwe install te doen. Dat zou ik zowiezo doen met een 2e hands computer waar nog gegevens van de vorige eigenaar in staan. Door te rommelen in netinfobeheer zonder dat je weet wat je doet kun je ene hoop ellende aanrichten.

Mijn advies. complete format van de harde schijf en opnieuw het OS installeren op jouw naam en met jouw account.

hmm, okay, dan doe ik dat toch maar. Install cd's erin, reboot en de rest gaat vanzelf??

dankje voor de snelle reactie!

robbes

hey

je kan dat w8woord toch wijzigedn als je opstart van de install cd

greetzz

MIsschien dat je nog via "System Preferences" -- "Accounts", de admin rechten van de oude user over zetten naar de user die jij aangemaakt hebt. NetInfo is idd niet de juiste wijze om dit te veranderen. Een nieuwe install is dan de remedie.

Succes.

hmm, de oude user is verdwenen... :sealed:

het ff wat lastiger want ik heb alleen een DVD van Tiger… hehe. en die slikt mijn iMac niet. Wat kan ik het beste doen?

optie 1.
ik ben nu de Tiger install DVD naar mijn ipodje aan het slepen, wil het zo naar mijn imac transporteren en een herinstall draaien… niet vanaf de ipod maar vanaf de HD natuurlijk. Maar ik geef mezelf een kleine kans dat dit lukt jullie?

optie 2.
ff naar de macshop, firewirekabel halen. iMac G3 verbinden via firewire met iBook G4. Tigerinstall DVD in mijn ibook, iMac opstarten met een bepaalde toetscombi (iets met alt, zoek ik wel ff op) en dan op die manier via firewire de installatie doorlopen. Schets ik deze optie 2 zo goed? Of moet ik voor deze optie de Tiger DVD naar mijn ibook HD trekken en dan vanaf daar de install doen…

Robbes

dvd in G4 uitzetten verbinden met G3 dmv Firewirekabel G3 aanzetten G4 aanzetten met T toets ingedrukt (targetmode) De dvd verschijnt op de desktop van je G3 (denk ik) Als dat niet zo is: een diskimage maken van je dvd op de G4