Ik heb een oude iMac gekocht maar nu staat er nog steeds een oude beheerder op , waarvvan ik het wachtwoord niet weet, ik kan een gewone cleane new install doen maar er staan programma's op die ik wil hebben waarvoor ik hem ook gekocht heb. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen , dus dat ik mijzelf als beheerder installeer en de oude verwijder maar dan toch de programma's etc. behouden kan op de imac.
Het je dan geen cd/dvd's van die programma's mee gekregen? :? Als je die wel hebt, kun je toch gewoon een clean install doen, waarna je vervolgens die programma's er weer op zet. :)
opstarten van cd/dvd, en in plaats van de installer kies je hulpprogramma's (bovenbalk). Afhankelijk van de systeemversie hoe het heet, maar daar kun je het root-administrator wachtwoord instellen. Herstarten en inloggen met 'root' als naam en je wachtwoord.
succes!
Daarna wel even zorgen dat de sleutelhanger ook weer hetzelfde wachtwoord heeft. Het is wel eens (veel) vaker aan de orde geweest....
Als je die programma's niet op schijf hebt, heb je ze ook niet... Erg slordig van de verkoper trouwens... Hoop vor je dat er geen FileVault op zit...
bs, nooit software gekocht en gedownload ?
Hou er rekening mee dat grotere software pakketten toch echt opnieuw geïnstalleerd moeten worden en dat simpelweg overslepen van het mapje niet altijd werkt. Denk aan Microsoft Office 2008, iWork '08 en Adobe CS3.
inderdaad, slecht van de verkoper dat hij (als het zo is) jou geen cd/dvd's heeft meegegeven. Ik zou dan toch nog maar even bij de verkoper langs gaan!
[quote:649cc802c6=".R"]Hou er rekening mee dat grotere software pakketten toch echt opnieuw geïnstalleerd moeten worden en dat simpelweg overslepen van het mapje niet altijd werkt. Denk aan Microsoft Office 2008, iWork '08 en Adobe CS3.[/quote:649cc802c6]
Inderdaad, je moet er wel voor zorgen dat je die hebt!! Vooral als bijvoorbeeld je harde schijf stuk gaat!