behuizing iBook verkleurt

Mijn iBookje begint groen uit te slaan op de plekken waar ik m'n handen plaats als ik aan het typen ben. Ook de trackpad begint 1 grote groene vlek te worden.

Het lijkt er dus op dat er 1 of andere chemische reactie ontstaat op de plekken waar mijn huid in aanraking komt met de iBook. Heeft iemand hier ook last van? En zo ja wat is er tegen te doen?
Zijn er reinigingsmethoden die de vlekken ongedaan kunnen maken?

groen ????????????????

misschien eens bij je huisarts langs gaan ???

he we hebben de hulk in ons forum :) nee zonder dollen, gebruik je zalfjes of heb je van nature een wat vette huid. ik denk dat je er niet aan ontkomt dat je verkleuringen krijgt op de plekken waar je met je vingers en polsen in contact komt. je zou de doekjes kunnen gebruiken die je ook voor je scherm gebruikt die zijn volgens mij niet agressief voor de toetsen en kast. verder kan je een zachte doek die licht vochtig is proberen. kijk anders een op de apple site wat zij aanraden voor onderhoud en schoonmaken van je ibook. welke ibook gebruik je eigenlijk? ik heb de g3 versie en daar verkleurd eigenlijk alleen de touchpad.

daan.

Groen????!!!!! Weet dat de iBooks zeker wel verkleuren op de palmrest en Trackpad, maar groen. Mijn oude iBook G3 had ook een vlek op de linkerkant van de palmrest. De HD zit daar en dus met intensief gebruik gaat je hand zweten als de HD warm wordt. Normaal en niets aan te doen. De vlek was iig niet groen meer zwartig en donker. Kreeg het helaas niet weg met water, denk in het plasic getrokken. Misschien is het een soort schimmel? :)

Zou het iig even nakijken of je het niet weg krijgt. Zonde.

Ik ben ff gaan checken bij de ibook G3 600 mhz van mn zusje (~ 2 jaar oud) maar ik zie geen enkele verkleuring! Toch chat ze wel een paar uur per dag en te zien aan het vuil onder de toetsen maakt ze m ook niet (vaak) schoon! Ik zit me nu af te vragen welke reactie groen kan uitslaan... koper corrosie? Lijkt me vergezocht, ik zou even langsgaan bij de dealer.

Haha, nee ik ben niet de hulk. ;)

Het is inderdaad heel vreemd. Een beetje verkleuring heb je bij intensief gebruik altijd wel maar groen is inderdaad heel vreemd. Het zal waarschijnlijk te maken hebben met de samenstelling van m’n zweet.

Misschien maar ff naar de dokter dan :stuck_out_tongue:

Bedankt voor de tips!

Ah, ik lees het al, je zweet, dan kan het niets anders zijn dan mos wat er op je iBook groeit :lol: :P :wink: Ik zou niet naar de dokter gaan, maar naar een tuincentrum voor een mosverdelger :lol:

Ik heb het ook ja, alleen bij mij is het groen-blauwig. Geen idee wat je eraan kunt doen, misschien dat het met een sopje er wel afgaat. Ik durf eigenlijk niet zomaar schoonmaakmiddel te gebruiken, maar met water en een doekje wil het er echt niet af!