Bejeweld 2 foutcode

Fantastisch, eindelijk is Bejeweled verkrijgbaar in de nieuwe versie 2 voor de mac. Ik download de trial, ik speel het een kwartiertje en alles werkt goed. Ik koop de game en registreer zodat ik nu de full game kan activeren. Maar ...

Eerste probleem:
Na een vijftal minuten begint het scherm te flikkeren, en dit steeds erger zodat het scherm tenslotte volledig zwart wordt. Ik stuur een supportmail naar de Popcap games, en krijg de fantastische raad om de game te herinstalleren (ze weten blijkbaar niet dat osx geen windows is). Na wat speurwerk heb ik dan gevonden dat ik het spel goed en zonder problemen kan spelen, in fullscreen mode.

En dan kwam het tweede probleem:
Wanneer ik nu het spel opstart, krijg ik bij het beginscherm de foutcode “failed to load /sound/bad2”. Nochtans is deze sound (een ogg file) niet corrupt want ik kan het afspelen met Quicktime. Dan maar een mailtje naar Popcap games, maar dit hebben nog niet geantwoord. Testen die personen hun games voordat ze die uitbrengen ?

Weet er iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn? Of wat ik nog kan checken?

Met vriendelijke groeten,

Lucas
www.lucasnet.be

opnieuw "installeren" (van de cd kopieren)

[quote:af3169694d="martijngrootens"]opnieuw "installeren" (van de cd kopieren)[/quote:af3169694d]

Bejeweled 2 is een download-pakket en staat dus niet op een cd.
En trouwens, herinstalleren helpt niet, zelfs na het verwijderen van de prefs en userdata.

Ok, ik heb dan maar eens Bejeweled 2 opgestart vanaf de cli, en deze foutcode kreeg ik :

2006-02-02 21:17:57.026 Bejeweled 2[277] CFLog (21): Error loading /Library/QuickTime/Motion.component/Contents/MacOS/Motion: error code 4, error number 0 (Library not loaded: /Library/Frameworks/Motion.framework/Versions/A/Motion
Referenced from: /Library/QuickTime/Motion.component/Contents/MacOS/Motion
Reason: image not found)

Dus moet er iets gebeurd zijn met het installeren met de quicktime of misschien de flipformac extensie.

Ik denk dat ik maar eens Quicktime en extensies zal verwijderen, en dit opnieuw installeren. Op hoop van zege…

Lucas
www.lucasnet.be

De zege is er niet gekomen :( Integendeel, mijn interventie heeft osx het leven gekost. Nadat ik alle Quicktime versies en Flipformac geuninstalled had, heb ik dan ook maar de map quicktime in de library verwijderd .... .... :cry: ... ... en dat mocht blijkbaar niet, want osx bleef hangen na het inlogscherm.

Dan heb ik maar osx herinstalleerd.

Toch ik een groot vermoeden dat uiteindelijk Flipformac de oorzaak was voor het falen van de Bejeweled 2 game. Want na de nieuwe osx installatie - en ZONDER Flipformac - heeft Bejeweld 2 absoluut geen probleem of foutmeldingen.

Zo zie je dat Windows mij blijft irriteren, zelfs na mijn switch !

Lucas
www.lucasnet.be

heb je ook growl?

Nee, Growl is/was niet geinstalleerd.

Lucas

ik krijg min of meer dezelfde foutmelding "2006-03-04 21:48:46.515 DVDpedia[20928] CFLog (21): Error loading /Library/QuickTime/Motion.component/Contents/MacOS/Motion: error code 4, error number 0 (Library not loaded: /Library/Frameworks/Motion.framework/Versions/A/Motion Referenced from: /Library/QuickTime/Motion.component/Contents/MacOS/Motion Reason: image not found)", ik had het idee dat het voor 't eerste opdook na het installeren van Growl, vandaar ...

[quote:daa0efe99f="samb"]ik krijg min of meer dezelfde foutmelding "2006-03-04 21:48:46.515 DVDpedia[20928] CFLog (21): Error loading /Library/QuickTime/Motion.component/Contents/MacOS/Motion: error code 4, error number 0 (Library not loaded: /Library/Frameworks/Motion.framework/Versions/A/Motion Referenced from: /Library/QuickTime/Motion.component/Contents/MacOS/Motion Reason: image not found)", ik had het idee dat het voor 't eerste opdook na het installeren van Growl, vandaar ...[/quote:daa0efe99f]

Wel, ik vermoed dat het probleem bij mij twee oorzaken kon hebben ; ofwel quicktime extensies (zoals flipformac) ofwel Shapeshifter. Maar ik heb nooit de oorzaak gevonden, ook omdat ik deze programma’s NIET herinstalleerd heb, en alles nu perfect loopt.

p.s. help vragen aan www.popcap.com is absoluut onzinnig. De enige reactie dat je krijgt is “herinstalleer de game”.

Lucas
www.lucasnet.be