Ik heb mijn iMac met een kabel direct aan mijn router gekoppeld. Ook heb ik hem via WiFi verbonden met mijn router. Dit om bv met mijn iPhone mijn iTunes te kunnen bedienen. Nu heb ik het volgende probleem. Mijn router staat 20 meter van mijn imac vandaan en mijn download snelheid via wifi is niet zo hoog als bekabeld. Maar als ik nu ga downloaden lijkt het wel of hij dat via wifi doet. Want als ik deze uitschakel gaat de snelheid met sprongen omhoog. Hoe zorg ik dat mijn imac alleen download via de kabel en ook nog verbonden is met mijn wifi netwerk?
Je kan bijvoorbeeld een draadloos netwerk aanmaken, en dan jouw iPhone verbinden met dat netwerk. De iMac zal via het aangemaakte netwerk niet downloaden, maar zal de bekabelde verbinding nemen.
Je mac hoeft niet aangesloten te zijn via wifi, het verbinden van je mac en je router gaat op dezelfde manier, of dit nou via kabel of wifi is, je kan je mac ook bedienen met je iphone als je je mac via kabel aansluit en je iphone via wifi. Dus in jou geval; Alleen de kabel gebruiken! en je zult zien dat het werkt.
Forumlid andrevdvries hierboven heeft het juiste antwoord maar ingeval beide netwerken toch verbonden zijn vermoed ik dat 'Service Order' dit zou moeten oplossen via Network Preferences.
[img:d089f80c7c]http://img683.imageshack.us/img683/7757/serviceorder.jpg[/img:d089f80c7c]
Bedankt. Zo'n makkelijke oplossing dat ik het geeneens zelf geprobeerd heb. Thanx
Biker heeft idd het beste antwoord :)