Bekabelde internet verbinding te creëren via Ethernet adapter MacBook/iPhone/iPad?

Hi!

Zou het mogelijk zijn om een bekabelde internetverbinding te creëren via een Macbook, iPhone of iPad?

Bijvoorbeeld d.m.v. een Thunderbolt to Ethernet adapter aan je Macbook waarbij je Macbook weer is verbonden via de hotspot van je iPhone of iPad.

Of direct d.m.v. een Lighting to Ethernet adapter aan je iPhone of iPad.
Normaal gebruik je deze Ethernet adapter om juist internet te ontvangen maar ik ben dus benieuwd of dit ook andersom zou werken en je dus gewoon een internet poort kan creëren voor een bekabelde verbinding.

(Even de WAAROM WIL JE DIT VRAAG; ik ben service monteur en dit zou van pas kunnen komen in situaties waarbij een apparatuur moet instellen of updaten via internet maar er op dat moment nog geen internet aanwezig is op locatie).

Iemand enig idee? :slight_smile:

Thnx voor het meedenken alvast!

Je iPad (met SIM) of iPhone kunnen als WiFi hotspot fungeren voor je MacBook. Je hoeft een en ander niet via een ethernet-kabel te verbinden om via je i-device het internet op te kunnen.

Dank voor je reply.

Het maken van een hotspot is niet waar het om gaat. Zoals je kan lezen gaat het om het creëren van een bekabelde verbinding. :unicorn:

Een ethernet verbinding werkt beide kanten op. (“peer to peer”)

Dat wel, maar je moet wel zorgen dat de pakketjes de juiste kant opgaan. Ik weet niet of dat automatisch gaat, misschien moet je wel de gateway en dat soort informatie handmatig invullen.

Het kan wel.

Je hebt dan overigens wel een router nodig.

Lees hier hoe het in zijn werk gaat:

Ik heb het geprobeerd en het werkt wel. Ik heb een Apple USB-ethernet adapter aangesloten aan mijn iPad (via deze adapter) en die met een kabeltje aan de Thunderbold adapter van mijn MacBook Air. Op de MacBook Air heb ik vervolgens Internetdeling aangezet en via Wi-Fi contact gemaakt met mijn iPhone. Ik kon browsen op het Internet met mijn iPad. Ik weet niet hoe stabiel het is, want met mijn bundel kan ik geen grote files downloaden, dus ik kon dat niet testen. AirDrop tussen de iPad en de Mac werkt op deze manier niet.