Bekende/populaire games voor de PC... - die je ook voor de Mac kunt krijgen.

Hallo Luitjes,

Voor de goede orde ik ben absoluut geen gamer!
Denk je natuurlijk van wat mot die dan hier, maar ik moet PC-gebruikers over de streep zien te trekken dat veel games ook voor de Mac te krijgen zijn.

Zoals ik al zei ben ik absoluut niet thuis in deze markt daarom vraag ik eigenlijk aan onze games'fanaten' welke spellen populair zijn op de PC en of die ook voor de Mac verkrijgbaar zijn middels een overzichtje en/of links.
Nog mooier indien er mooie games zijn die bijvoorbeeld alleen voor de Mac beschikbaar zijn.

Daarnaast wil ik vragen of er gamers zijn die ervaring hebben met PC-games onder de laatste versie van Virtual PC (5.0.4) met een relatief snelle Mac van pakweg 500 Mhz of sneller.

Alvast bedankt,
Bert

Hoi Bert, Er worden tegenwoordig (gelukkig) een hoop games tegelijk uitgebracht op beide platforms. De meest populaire games zijn ook voor de Mac beschikbaar. Je moet ff bij de softwareboeren kijken zoals ID-software, Blizzard, Bungie, Aspyr, Macsoft, MacPlay, Ubisoft genoeg zo? :p Je kan je pc mensen er vast mee overtuigen. Gaming via VPC heb ik slechte ervaringen mee...jij herkende mijn grafische kaart niet(iBook)..het blijft een emulator...

Ik had het ergens hier al eerder gezegd, maar wat heb je bij de PC aan 20 verschillende autoracespellen, ze komen toch op hetzelfde neer: de finish halen! De Mac heeft slechts een paar en dat is prima te doen, denk aan 4x4 evo 1+2.

Unreal. Tony Hawk Skate Pro. Zo kan ik nog meer voorbeelden noemen.

Het ultime schietgenot:  [url=http://planetunreal.com/]Unreal Tournament[/url]. Enorm uit te breiden via die link. Maar het is waar dat voor de pc meer te vinden is. Sad but treu. De beste games (populairste) zijn wel altijd ook voor mac te vinden. En voor het spelen met je mac via internet kun je even zoeken naar 'gameranger' ergens in een ander forum hier. (Hele discussie).