Belazerd - voel ik me

Ik ben op mijn werk gewend aan Windoos en ik erger me daar regelmatig aan. Daarom ben ik gaan geloven dat het beter kan en dat imac de uitkomst zou zijn. Een week geleden heb ik een Imac aangeschaft en probeer daar nu aan gewend te raken. Afgelopen week heb ik wat foto's van mijn camcorder in Iphoto gezet (en dat ging inderdaad heel makkelijk). Vandaag kreeg ik echter elke keer als ik Iphoto draaide een fout melding, dus de helpdesk van Imac gebeld. Daar werd mij verteld dat er inderdaad met MAC OS X nogal eens wat fout ging en dat ik om het probleem met Iphoto op te lossen gewoon een nieuwe user aanmoest maken. Dit heb ik gedaan maar nu is alles wat ik tot nu toe gedaan heb in, ITunes, mail, adressen boek en Iphoto verdwenen?!?!?!?! Weg muziek, weg foto's, en weg adressen?!?!?!?!? Kan ik alles weer opnieuw gaan doen en ik ben pas een week bezig, dit lijkt windos wel!!!!! Ik voel me belazerd, maar weet niet of dat door apple is of door de helpdesk medewerker. Hebben meer mensen hier last van of weet iemand een andere manier om problemen met bv Iphoto op te lossen????

ehm... rustig maar... volgens mij is het juist logisch dat de nieuwe user niet kan beschikken over de bestanden van de eerste user. dat is privacy! maar er is vast ook een manier om de ene user toch toegang tot de bestanden van de ander te geven. zoek dat maar eens uit, en anders bel je de helpdesk weer. succes.

In navolging op de verschillende users, heb je OS X en iPhoto wel in de meest recente versie (1.1)? Ik werk zelf niet iPhoto, maar heb begrepen dat er inderdaad wat probleempjes waren met iPhoto 1 en die met de langverwachte upgrade verholpen moeten zijn.

Enneuh, houd er gewoon wel rekening mee, dat je aan een compleet nieuw systeem moet wennen, zeker als je windhoos gewend bent. Ben zelf nu twee maanden bezig met OS X en ik wil niet anders meer.

Succes
:slight_smile:

1° Update iPhoto naar 1.1.1 via Systeemvoorkeuren/Programmatuurupdate/Werk nu bij. Indien je andere updates ziet opdagen voer je die best uit in de volgorde waarin ze verschijnen, indien nodig. 2° Om vanuit je eerste gebruiker de beeldjes of andere bestanden toegankelijk te maken voor de nieuwe gebruiker maak je een alias van die bestanden in de map ~/Shared. ( de tilde ~ staat voor je Thuis of Home)

Bedankt voor de bemoedigende woorden maar ik heb wederom hetzelfde probleem! Vanavond start ik voor het eerst sinds zaterdag IPhoto weer op een ik krijg meteen het bericht "Het programma IPhoto is onverwacht gestopt. De systeemprogramateur en overige programma's zijn niet beinvloed".

Is er iemand die dit zelfde probleem heeft of einig idee waar dit aan kan liggen??

Ik heb al geprobeerd zoals geopeerd om middels systeemvoorkeuren/programmatuurupdate/werk nu bij iPhoto 1.1.1 te krijgen maar dan krijg ik de opmerking "Programmatuurupdate kan geen verbinding met het internet tot stand brengen, controleer uw configuratie en probeer het opnieuw"

Dit begrijp ik niet want zoals dit berichtje bewijst kan ik gewoon op het internet???

Kun je wel gewoon internetten?

Anders moet je eens proberen om op je harde schijf naar user -> <jouw usernaam> -> library -> preferences -> en dan com.apple.iphoto.plist verwijderen en dan iPhoto opstarten.

Je hebt dan de preferences van het programma verwijderd en dan maakt je mac automatisch een nieuwe set voor je aan.

Ik hoop dat het lukt!

tomcat,

Heb je al eens de iPhoto voorkeuren verwijderd? Die vind je in de map ~/Library/Preferences/ . Het bestand com.apple.iPhoto.plist ze je in de prullenmand zonder deze te legen. Herstart iPhoto en kijk of het probleem is opgelost.
Indien niet kan je tot de volgende stap overgaan.
Verwijder iPhoto, haal bij Apple de nieuwe iPhoto op en herinstalleer het programma. Je beeldjes zitten normalerwijs veilig in ~/Pictures/iPhoto Library.

Volgens mij had ik dit net uitgelegd maar dat maakt niet uit....

Waarschijnlijk tegelijk getypt.

[quote:post_uid0="Igor"]Volgens mij had ik dit net uitgelegd maar dat maakt niet uit....

Waarschijnlijk tegelijk getypt.[/quote:post_uid0]
yeap,
ik zat wschl. nog in "voorvertoning" toen je het bericht postte. vandaar.
:wink:

Bedankt voor de goede tips,

Dat com/apple/iphoto/plist verwijderen werkte niet, dus heb ik iPhoto 1.1.1 gedownload (dat duurde overigens wel anderhalf uur!!) en die werkt nu. Nu maar hopen dat dat zo blijft en ik niet weer binnen no time problemen krijg.
:stuck_out_tongue:

Goed dat je met je vragen hier komt en niet meteen je Mac het raam uitgooit ;) , hoewel, als het de nieuwste iMac is en jij me je adres even geeft en je gooit hem uit het raam, dan vang ik hem wel op ;) , ik moet n.l. nog wel even sparen :( voordat ik 'm zelf kan kopen.... ???

Succes Tomcat!

JeePee

Ja, mooi is tie he die nieuwe iMac G4, vooral de duurste met DVD-brander. En binnenkort met 17" en 19" TFT scherm!.

mmm, dat wordt dus sparen of een lening aanvragen… :0

Sybke