Belgacom ADSL op een mac

Ik heb een adsl asus usb modem van Belgacom , werkt deze op een mac ?

dat weet ik niet ik heb ook adsl van belgacom maar dat hebben we genomen met de actie van een gratis ethernet modem ik je dus niet helpen

Ik heb een USB modem van Belgacom gebruikt op m'n Mac, dus het werkt. (nu gebruik ik een PPPoE DSL modem gelinkt aan een AP Base station)

Welk type USB ADSL modem heb je juist? Dan kan ik effe de juiste driver voor je opzoeken…

AAM 6000UG asus modem

Aaaai

Da’s nu net een zonder Mac driver.

Zowat alle anderen doen het wel (want die zijn compatibel met de nieuwe Thomson modem, en dus driver)

Gooi dat ding buiten en schaf een ethernetmodem aan. Gedaan met miserie dan.

Ja, dat is zo.

Dan heb je geen drivers of niks meer nodig ook.
En als je naar draadloos kan je dezelfde modem blijven gebruiken…

De Santis Wireless die door Belgacom verkocht wordt (in de FNAC zelfs voor 120 euro) kan ik zeker aanraden.

Het is een DSL modem, router, én wireless access point.
Je hebt 4 LAN poorten voor bedrade aansluitingen, plus natuurlijk het gemak van het inbegrepen wireless station.

Er stond onlangs een promotie in de carrefour , een ethernet modem van belgacom voor 20 € Geldt deze actie nog ? Werkt die op de mac ? Nog 1 vraagje , benenden zitten we met een pc en boven met een imac , nu we hebben de eerste modem van asus voor op de pc , maar als ik nu die ethernet modem aanschaf en boven ook installeer , kunnen we dan allebei op internet ? zonder een netwerk te moeten aanleggen ?

Met die Santis wel/

Dat is buiten een modem ook een router, een hub, en een wireless access point.

Zonder verdere hardware kun je op die modem tot 4 computers via Ethernet aansluiten.

ik denk niet dat het in die promotie die modem is , maar mijn oplossing kan die werken ?

Enkel als het een modem is met meerdere ethernet poorten, anders heb je ook nog een hub nodig.

Ik denk trouwens niet dat je een multiport modem kan hebben voor 20 euro.

Die 120 euro voor die Santis is al erg voordelig.

Reken minstens op een 100 euro…

Heb hier anders nog een ongebruikte multi ethernetmodem DIVA 2430 liggen die buiten mag voor 50 euro. Je sluit deze via ethernet aan op een switch of hub en je kan dan met vier computers online op adsl. De modem geeft aan elke computer een apart IP nummer. Is een officiele Belgacom modem, kost nieuw 200 euro

Ja, da's een goeie.

Freeride, als je die kan overnemen, DOEN zou ik zeggen.

Ik heb voor je ook eens gekeken bij de prijzen in de goedkopere computerwinkels, en dit is zowat de beste deal die je kan vinden.

:smiley:

Ehhhh,

Mijn nationalitiet staat plots op “Austria” ??