Belgacom - hacker gevaar???

De volgende foutmelding doet zich sinds het afgelopen weekend voor op de site van Belgacom e-services

[img:58c1788efd]http://gallery.me.com/youg/100039/Screen-20shot-202009-10-27-20at-2019-49-09/web.jpg?ver=12566700010001[/img:58c1788efd]

Vandaag “even” gebeld met de helpdesk en de persoon met wie ik sprak vroeg gelijk aan zijn collega “heeft da me dienen hacker te maken?” Dat denk ik nu dus ook, dit kan geen toeval zijn…

In elk geval is het onmogelijk je internet volume aan te laten passen dus iedereen die over zijn limiet zit bij Belgacom is tot aan de eerste van de volgende maand opgezadeld met traag internet.

:cry:

Je kunt altijd een veel betere internetprovider kiezen. Eentje die bijvoorbeeld een veel hogere, of geen datalimiet hanteert en goedkoper is.

Enfin, het is maar een idee. Doe ermee wat je wilt. :wink:

Think different :apple: :wink:

Dat is natuurlijk zo echter heb ik de keuze niet, het is internet via mijn werk voor thuis.

Maar welke providers zijn dat dan? enkel ter info…

Dit is een foutje in de code van de site denk ik...

Hier werkt de site van e-services probleemloos ! Probeer eens om je browser-cache leeg te maken en eventueel je cookies te verwijderen ?

Vriendelijke groeten,

Eddy

Er is inderdaad een [url=http://www.zdnet.be/news/109200/hacker-chanteert-belgacom/]hacker [/url] bezig met de gegevens van Belgacom. Maar het gaat hier over de inloggegevens van de klanten. Niet om de site... Ik zou me geen zorgen maken...

De helpdesk heeft het zelf geprobeerd... met hetzelfde resultaat; ik heb het ook meerdere malen op andere plaatsen geprobeerd en met verschillende browsers.

Het is idd een fout in de code van de site, da’s waar. Maar zeker geen inlog probleem omdat je na het inloggen eerst nog je verbinding moet selecteren om bij je gegevens te komen. Pas wanneer je de internet verbinding selecteert krijg je deze foutmelding. Alle overig opties op de site werken gewoon.

[quote:e3d5464acc="KingAchille"]Er is inderdaad een [url=http://www.zdnet.be/news/109200/hacker-chanteert-belgacom/]hacker [/url] bezig met de gegevens van Belgacom. Maar het gaat hier over de inloggegevens van de klanten. Niet om de site... Ik zou me geen zorgen maken...[/quote:e3d5464acc]

De eis van de hacker is anders wel onbeperkt internet toegang zonder data limiet. Dat heeft hiermee alles te maken hee

Hij dreigt er toch gewoon mee om de gegevens online te zetten. Misschien voert Belgacom net een soort update door om dat net tegen te gaan?

[quote:a9a4850233="KingAchille"]Hij dreigt er toch gewoon mee om de gegevens online te zetten. Misschien voert Belgacom net een soort update door om dat net tegen te gaan?[/quote:a9a4850233]

Een update van een dag of 5??? En dan hadden ze dat bij de helpdesk toch geweten en/of was er toch ook een melding hiervan geweest op de site zelf!

[quote:bfb6d0420f="Shyos"][quote:bfb6d0420f="KingAchille"]Hij dreigt er toch gewoon mee om de gegevens online te zetten. Misschien voert Belgacom net een soort update door om dat net tegen te gaan?[/quote:bfb6d0420f]

Een update van een dag of 5??? En dan hadden ze dat bij de helpdesk toch geweten en/of was er toch ook een melding hiervan geweest op de site zelf![/quote:bfb6d0420f]

Dat had je gedacht

hihi, echt goeie stunt!

[quote:6deceb7e58]De hacker…eist dat Belgacom zijn volumelimieten afschaft. Als er geen gevolg wordt gegeven aan zijn oproep, zal hij volgende week duizend log-ins en wachtwoorden publiceren.[/quote:6deceb7e58]

het zal die ‘ambtenaren’ bij belgacom eens leren…
ik hoop voor alle belgen met een connectie van belgacom dat deze hacker zijn zin krijgt.

[quote:c5f2c2add8="KingAchille"]Hij dreigt er toch gewoon mee om de gegevens online te zetten. Misschien voert Belgacom net een soort update door om dat net tegen te gaan?[/quote:c5f2c2add8] Ik ben erg benieuwd met wat voor update ze zo'n probleem af denken te vangen. De enige oplossing voor het probleem dat deze hacker creëert, is het wijzigen van alle gebruikersgegevens. Met wat voor update zou je een hacker te snel af kunnen zijn als hij al die data al lokaal opgeslagen heeft? Wat je als hacker dan doet is een website in elkaar zetten en die ergens bij een gratis host online zetten. Mocht Belgacom zijn verbinding afgesloten hebben, dan ga 'ie toch naar een publiek wifi.

Wat betreft het probleem op de site:
Ik vermoed dat het, zoals al vaker gezegd, om een scriptingfout gaat. Anders zou de hacker zich ook nog toegang moet hebben verschaft tot de webserver van Belgacom om daar de zaak even te saboteren.

Helaas komt het bij de grootste bedrijven nog voor dat er slordige fouten in de website zitten. Zou met niets verbazen als er ergens een ; te veel of te weinig staat. Geeft altijd de leukste fouten :smiley:

Ik vind het overigens van de gekken, bijna crimineel, dat de Belgische telco’s dus nog steeds zeer dure, langzame verbindingen leveren met datalimiet… Heb een half jaar in Gent gestudeerd: Telenet 20MBit met 32GB datalimiet (moest met 12 mensen gedeeld worden!)
Misschien tijd voor een grote volksopstand? :wink: