Belgen onder ons...

...ik woon vlakbij de grens met Belgie en kom daarom ook vaak in Antwerpen. Nu is mijn vraag:

Zitten er in Antwerpen nog winkels die de moeite waard zijn qua iPods (en vooral de accesoires)?

Alvast bedankt!

buiten itpro (2 vestigingen) en de Fnac zijn er niet veel koopgelegenheden voor ipod.

tja in antwerpen (en eigenlijk in heel belgie) is er buiten apple winkels niet veel :(

er is een itpro op het Blauwtorenplein :?

[offtopic] Ik woon ook dicht bij Antwerpen en tegen de Nederlandse grens 8) [/offtopic]

ook op de meir (nieuwe kleine vestiging) [offtopic]ik woon IN antwerpen [/offtopic]

Winkel... was dat niet iets waar mijn moeder het altijd over had?

[quote:ee7c635b05="teddibeer"]Winkel... was dat niet iets waar mijn moeder het altijd over had?[/quote:ee7c635b05]

Misschien kan je hier meer info vinden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Winkel
Ik wist eerst ook niet was het was. Bestaat het nog ??

[quote:7da7580d0d="samheijens"]ook op de meir (nieuwe kleine vestiging) [offtopic]ik woon IN antwerpen [/offtopic][/quote:7da7580d0d]

Een vestiging van ITpro? Of een Apple Store?

[quote:339af24156="Fuji"]buiten itpro (2 vestigingen) en de Fnac zijn er niet veel koopgelegenheden voor ipod.[/quote:339af24156]

Zijn die ITpro’s voor accesoires de moeite om langs te gaan?

[quote:b7e2ec7e90="S.A.F"]...ik woon vlakbij de grens met Belgie en kom daarom ook vaak in Antwerpen. Nu is mijn vraag:

Zitten er in Antwerpen nog winkels die de moeite waard zijn qua iPods (en vooral de accesoires)?

Alvast bedankt![/quote:b7e2ec7e90]

Exell, Dixons, S&S aan’t rondpunt in Wommelgem… Zelfs bij Vandenborre vind je de iPod en 'n aantal accessoires.
't Leuke van Exell, Dixons, Vandenborre… is dat je daar wél twee jaar waarborg krijgt op je iPod, en dat IT-Pro koppig blijft en het bij één pover jaartje garantie houdt…

In Antwerpen zit ook backoffice.be (online verkoop, afhalen kan ter plaatse) die zouden ook het Apple gamma verkopen. In ieder geval een supertip als je RAM geheugen nodig hebt voor je Mac. Ze verkopen er kwaliteits Kingston ram geheugen aan heel (heel!) interessante prijzen ! Via hun website (linkt naar de Kingston website) geef je in wat voor Mac je hebt en hoeveel ram je wil. Als resultaat krijg je het ram dat geschikt is voor je Mac met prijs en de vermelding indien het op stock is.

RAM geheugen en MAC = KINGSTON ! (vb: de prijs bij IT-PRO voor 1gig ram 2700 DDR: bijna EUR 300 en bij BACKOFFICE.BE ongeveer EUR 109 !!! (slik … ).

:wink:

[quote:bc636af4f7="glimburger"][quote:bc636af4f7="S.A.F"]...ik woon vlakbij de grens met Belgie en kom daarom ook vaak in Antwerpen. Nu is mijn vraag:

Alvast bedankt![/quote:bc636af4f7]

Exell, Dixons, S&S aan’t rondpunt in Wommelgem… Zelfs bij Vandenborre vind je de iPod en 'n aantal accessoires.
't Leuke van Exell, Dixons, Vandenborre… is dat je daar wél twee jaar waarborg krijgt op je iPod, en dat IT-Pro koppig blijft en het bij één pover jaartje garantie houdt…[/quote:bc636af4f7]

1 jaar garantie is niet wettig volgens de Europese wetgeving !!! Je hebt dus gewoon 2 jaar garantie ! Wat sommigen ook trachten te beweren… (waarbij ik er niet aan twijfel dat sommigen dit nog streeds trachten te verkopen)…

meer info:
++++++++++
http://mineco.fgov.be/protection_consumer/warranty/warranty_nl_001.htm

De berichten zijn nogal gedateerd maar onlangs hoorde ik van een kennis dat je bij de Media Markt in Antwerpen een ruime keuze hebt in Apple producten.

Hij heeft daar een laptop in z’n handen gehad die ongeveer 200 euro goedkoper was
dan in Nederland.

't is maar ff dat je’t weet !!!

't is in België net een jaar veranderd. Aankopen voor 1 januari 2005 hebben (strikt) wettelijk 1 jaar winkelgarantie. Aankopen na 31 dec 2004 hebben 2 jaar winkelgarantie.

Leuk als in een bepaalde zaak een Imac heb gekocht in november 2004. dan hebben ze geen zin je verder te helpen met een verdere coulance op de garantie met Apple.

[quote:432314e373="S.A.F"][quote:432314e373="samheijens"]ook op de meir (nieuwe kleine vestiging) [offtopic]ik woon IN antwerpen [/offtopic][/quote:432314e373]

Een vestiging van ITpro? Of een Apple Store?[/quote:432314e373]

itpro

Ik raad je ten zeerste af bij itpro te gaan in A'pen op het blauwtorenplein (erg onbeschoft en géén service!)... Tegewoordig vind je de pods overal, in Krefel, Van Den Borre (in A'pen grote keuze!), de Belgacom Store's en natuurlijk de Fnac's. Ik heb zelfs gelezen dat er een nieuwe apple store op de Meir is.

[quote:5ad7fea984="Thomas O'Malley"]Ik raad je ten zeerste af bij itpro te gaan in A'pen op het blauwtorenplein (erg onbeschoft en géén service!)... Tegewoordig vind je de pods overal, in Krefel, [b:5ad7fea984]Van Den Borre (in A'pen grote keuze!), [/b:5ad7fea984]de Belgacom Store's en natuurlijk de Fnac's. Ik heb zelfs gelezen dat er een nieuwe apple store op de Meir is.[/quote:5ad7fea984]

Ook uit accesoires? Speakers, cases, battery packs, etc.? Ben vooral op zoek naar een battery pack.

[quote:1463b2a9e4="Psychoprick"]'t is in België net een jaar veranderd. Aankopen voor 1 januari 2005 hebben (strikt) wettelijk 1 jaar winkelgarantie. Aankopen na 31 dec 2004 hebben 2 jaar winkelgarantie.

Leuk als in een bepaalde zaak een Imac heb gekocht in november 2004. dan hebben ze geen zin je verder te helpen met een verdere coulance op de garantie met Apple.[/quote:1463b2a9e4]

ik wil je pret niet bederven maar iedereen die zomaar 2 jaar garantie claimt ziet 1 regel over het hoofd:

De consument heeft er alle belang bij de verkoper in te lichten van zodra het gebrek zich manifesteert. Tijdens de eerste zes maanden na de levering van het product zal de consument, die het product juist gebruikt heeft, in principe niet moeten bewijzen dat het gebrek bestond op het ogenblik van levering.

Dus na 6 maanden moet je dit reeds kunnen aantonen.

Dus gaat er iets stuk na een jaar een half en heeft dit product het altijd perfect gedaan dan zal het moeilijk worden !!!

zie ook:

De termijnen
Men kan zich beroepen op de wettelijke garantie, indien de niet-conformiteit wordt vastgesteld binnen de 2 jaar na levering van het goed. De wettelijke garantie begint dus te lopen na de levering van het product. Indien de vaststelling gebeurt meer dan zes maanden na de levering dan moet de consument bewijzen dat deze niet-conformiteit bestond op het ogenblik van de levering.

Voor tweedehandsgoederen kan deze termijn ingekort worden, zonder dat deze korter kan zijn dan 1 jaar.

Vanaf het ogenblik van vaststelling van de niet-conformiteit, moet de consument dit zo snel mogelijk melden aan de verkoper.

In de wet wordt er geen specifieke meldingstermijn bepaald maar in het contract kan deze termijn beperkt worden, zonder dat deze kleiner kan zijn dan 2 maanden.

In principe geldt er een verjaringstermijn van 1 jaar vanaf de vaststelling van het gebrek.