belgische iPhone

[b:e2e26baf54]Belgium a candidate for iPhone in 2008[/b:e2e26baf54]

The head of Mobistar, Belgium’s second-largest cellular carrier, on Tuesday said a deal may be possible to offer the iPhone through the provider.

Company chief Benoit Scheen didn’t estimate a specific timeframe but noted that the opportunity depended largely on Apple. As Belgium isn’t the iPhone maker’s highest priority, any Belgian release would likely follow only after those of larger countries, the executive said.

(appleinsider)

Nu gaat het niet meer lang duren hoop ik…

Ze zouden gewoon in één keer de hele Benelux moeten doen, samen met Zwitserland en Oostenrijk.

Dat is waar.

Als ze de iPhone simlock vrij zouden verkopen in de benelux gaat het een daverend succes worden…
Maar dat wordt dus gene vette.

Vrees dat t nog te vroeg is om te juichen: vorig jaar sprak de KPN directeur in gelijksoortige woorden en met hem hebben ook hoge piefen van telco's uit Brazilië, Zuid Afrika en China min of meer de zelfde uitspraak gedaan. Allemaal nog zonder resultaat. Soms zijn die mensen gewoon iets te enthousiast en iets te weinig gewaarschuwd voor Apple's onderhandelingstactiek: praat met iedereen, speel ze tegen elkaar uit en krijg zo de beste deal.

[quote:0df8034157="proud"]Dat is waar.

Als ze de iPhone simlock vrij zouden verkopen in de benelux gaat het een daverend succes worden…
Maar dat wordt dus gene vette.[/quote:0df8034157]

Waar is dat op gebaseerd? In Frankrijk is de iPhone al simlock vrij te koop. Hij kost dan echter 999 euro voor een los toestel. Veel te veel geld voor de meeste mensen.

Dat zou ik er ook nooit voor betalen. Die van mij komt uit New York en kostte omgerekend 360 euro of iets dergelijks. Dat lijkt er meer op. Bovendien zou ik die legale simlock vrije iPhone ook jailbreaken om er 3th party applications op te zetten, dus hoe het dan met de garantie blijft weet ik ook niet. Als je die verliest kun je al helemaal net zo goed een iPhone uit de VS mee laten nemen.

In de 'switch' stores, toch een van de belangrijkste Apple Resellers in Vlaanderen (deel van Belgie voor die het niet moesten weten :lol: ) staat al geruime tijd een bordje dat de iPhone in het tweede deel van 2008 verkrijgbaar zal zijn...

Ofwel doen ze een wilde gok, ofwel weten ze meer…ik gok op het laatste…

Dat noem ik aan het lijntje houden. De releasedatum is elke keer weer uitgesteld. En dat terwijl er nooit een officiële releasedatum was... Gewoon gelul van die winkeliers.

Bovendien zijn de winkeliers (ook van grote ketens) sowieso niet de beroerdste in België. Want zeg nou zelf: Welke McDonald’s verkoopt nou alcohol? (Jarenlang verkocht de McDonald’s op de Groenplaats in Antwerpen Jupiler :smiley: Of dat nog zo is weet ik niet.)

[quote:016f58e9ed="Lesliedec"]In de 'switch' stores, toch een van de belangrijkste Apple Resellers in Vlaanderen (deel van Belgie voor die het niet moesten weten :lol: ) staat al geruime tijd een bordje dat de iPhone in het tweede deel van 2008 verkrijgbaar zal zijn...

Ofwel doen ze een wilde gok, ofwel weten ze meer…ik gok op het laatste…[/quote:016f58e9ed]
Een wilde gok, want ze weten absoluut niet wanneer de iPhone nou echt in België/Nederland komt.

[quote:990463be38="S.A.F"][quote:990463be38="proud"]Dat is waar.

Maar dat wordt dus gene vette.[/quote:990463be38]

Waar is dat op gebaseerd? In Frankrijk is de iPhone al simlock vrij te koop. Hij kost dan echter 999 euro voor een los toestel. Veel te veel geld voor de meeste mensen.

Dat zou ik er ook nooit voor betalen. Die van mij komt uit New York en kostte omgerekend 360 euro of iets dergelijks. Dat lijkt er meer op. Bovendien zou ik die legale simlock vrije iPhone ook jailbreaken om er 3th party applications op te zetten, dus hoe het dan met de garantie blijft weet ik ook niet. Als je die verliest kun je al helemaal net zo goed een iPhone uit de VS mee laten nemen.[/quote:990463be38]

Inderdaad als het prijskaartje dan zo omhoog moet gaan, is het ook geen goeie zaak…

Dan maar hacken die boel

[quote:5398e86db0="S.A.F"]In Frankrijk is de iPhone al simlock vrij te koop. Hij kost dan echter 999 euro voor een los toestel.[/quote:5398e86db0] Weet je dat wel zeker? De simlock-vrije iPhone kostte in Duitsland al gelijk €999,-, maar in Frankrijk €749,-. Of is dat nu ook €999,-?

[quote:2ffe6dbdff="Xcode"][quote:2ffe6dbdff="S.A.F"]In Frankrijk is de iPhone al simlock vrij te koop. Hij kost dan echter 999 euro voor een los toestel.[/quote:2ffe6dbdff] Weet je dat wel zeker? De simlock-vrije iPhone kostte in Duitsland al gelijk €999,-, maar in Frankrijk een stuk minder. Of is dat nu ook €999,-?[/quote:2ffe6dbdff]

Ik dacht 999 euro en was vrij zeker van mijn zaak. Ik begon echter te twijfelen toen je het vroeg en heb het even gegoogled. Ik lees 649 euro, maar volgens mij kwam daar nog 100 euro bij voor het unlocken of iets dergelijks.

Ik citeer uit een ander topic:

[quote:2ffe6dbdff=“sigi666”]Kijk eens goed bij de prijs op Apple.fr
ok 399€ maar dan zit je nog wel met een abonnement bij Orange FR voor een jaar of twee…
Legaal geunlocked kost ie 649€ en dan nog eens een herlaadkaart van Orange twv 100€ (OK 75€ en je krijgt 25% gratis)

Toch al iets meer dan 399€ he…

Over hoe de activatie juist in z’n werk gaat weet ik ni zoveel…

Greetzzz[/quote:2ffe6dbdff]

[quote:6a431d8ea7="S.A.F"]Ik lees 649 euro, maar volgens mij kwam daar nog 100 euro bij voor het unlocken of iets dergelijks.[/quote:6a431d8ea7] Die €100 mogen ze maar de eerste 6 maanden nadat de iPhone op de Franse markt verschenen is vragen, daarna is het unlocken gratis.

[quote:450a51130c="Koen van Tongeren"]Vrees dat t nog te vroeg is om te juichen: vorig jaar sprak de KPN directeur in gelijksoortige woorden en met hem hebben ook hoge piefen van telco's uit Brazilië, Zuid Afrika en China min of meer de zelfde uitspraak gedaan. Allemaal nog zonder resultaat. Soms zijn die mensen gewoon iets te enthousiast en iets te weinig gewaarschuwd voor Apple's onderhandelingstactiek: praat met iedereen, speel ze tegen elkaar uit en krijg zo de beste deal.[/quote:450a51130c] Die directeur vindt de iPhone nu maar een slecht ding, misschien een tegenslag gehad in de onderhandelingen? :?

[quote:450a51130c]Ad Scheepbouwer, directeur van KPN Nederland, vindt de iPhone een waardeloos toestel, maar wil het wel gaan verkopen. Dit meldt Financial Times. Volgens Scheepbouwer heeft het toestel in Duitsland weinig gedaan.
De batterij van de iPhone is volgens Scheepbouwer te snel leeg, en hij vond het aanraakscherm ook niet erg prettig.

De 70.000 iPhones die in Duitsland zijn verkocht vindt Scheepbouwer “geen indrukwekkende hoeveelheid” vergeleken met de 700.000 nieuwe klanten die het Duitse E-Plus erbij kreeg in dezelfde periode.

E-Plus is de KPN-dochter in Duitsland die concurreert met T-Mobile, de leverancier van de iPhone in Duitsland.

KPN heeft wel besprekingen gevoerd met Apple over de verkoop van de iPhone in Nederland, maar Scheepbouwer kon niet vertellen wanneer Apple ermee wil beginnen.

Bron: Financial Times.
[/quote:450a51130c]

http://www.ft.com/cms/s/0/a5de39f0-d458-11dc-a8c6-0000779fd2ac.html?nclick_check=1

Duidelijk dat deze Ad een typisch geval is van een "ouwe lul die zijn dikke trillende vingers niet normaal kan gebruiken bij de iPhone". Meneer gebruikt liever dikke jaren '80 toetsen zoals te vinden op alle Casio rekenmachines of een of ander lullig pennetje dat er niet uit ziet. (Staat ook zo stoer als je in een hippe club staat en even een vriend wil smsen!)

p.s.: Zonder dat ik wist hoe deze Ad eruit zag typte ik dat. En ja hoor, zoek een foto op en je weet direct dat ik in bovenstaand gelijk heb. Waarschijnlijk een typisch geval van een seniele ouwe gek:

[img:d7f6a8ce3d]http://scholieren.nrc.nl/weekkrant/2001/48/2.jpg[/img:d7f6a8ce3d]

buiten het feit of hij er zou komen vindt ik het wel leuk als het samen met mobistar komt, moet ik niet overschakelen :D

[quote:601b4292e3="S.A.F"]Duidelijk dat deze Ad een typisch geval is van een "ouwe lul die zijn dikke trillende vingers niet normaal kan gebruiken bij de iPhone". Meneer gebruikt liever dikke jaren '80 toetsen zoals te vinden op alle Casio rekenmachines of een of ander lullig pennetje dat er niet uit ziet. (Staat ook zo stoer als je in een hippe club staat en even een vriend wil smsen!)

p.s.: Zonder dat ik wist hoe deze Ad eruit zag typte ik dat. En ja hoor, zoek een foto op en je weet direct dat ik in bovenstaand gelijk heb. Waarschijnlijk een typisch geval van een seniele ouwe gek:

[img:601b4292e3]http://scholieren.nrc.nl/weekkrant/2001/48/2.jpg[/img:601b4292e3][/quote:601b4292e3]

Dat kroontje dat staat 'm overigens wel goed.
Zeker tijdens het carnaval genomen die foto? :wink:

Hou op over carnaval! Voor het eerst sinds mijn 5e levensjaar met de carnaval niet op wintersport geweest en dus kon ik er nauwelijks aan ontkomen. Ben de deur niet uitgeweest.

Lastig, als je dan in Brabant woont. :evil:

[quote:d4c887b690="S.A.F"]Duidelijk dat deze Ad een typisch geval is van een "ouwe lul die zijn dikke trillende vingers niet normaal kan gebruiken bij de iPhone". Meneer gebruikt liever dikke jaren '80 toetsen zoals te vinden op alle Casio rekenmachines of een of ander lullig pennetje dat er niet uit ziet. (Staat ook zo stoer als je in een hippe club staat en even een vriend wil smsen!)

p.s.: Zonder dat ik wist hoe deze Ad eruit zag typte ik dat. En ja hoor, zoek een foto op en je weet direct dat ik in bovenstaand gelijk heb. [b:d4c887b690]Waarschijnlijk een typisch geval van een seniele ouwe gek[/b:d4c887b690]:

[img:d4c887b690]…[/img:d4c887b690][/quote:d4c887b690]

sow… iemand hier is volgens mij op z’n pikkie getrapt… Die ‘seniele ouwe gek’ heeft vorig jaar wel een winst van 2,6 mrd euro gemaakt met zijn bedrijfje, helemaal achterlijk is hij dus niet volgens mij…
Daarnaast vind ik een afzet van 70.000 iPhones in Duitsland ook niet echt spannend, dan snap ik wel dat hij zich een btje gereserveerd opstelt…

Dit alles neemt niet weg dat, zodra er een nieuwe iPhone komt, [b:d4c887b690]ik[/b:d4c887b690] er wel een wil hebben!!!

Niet op mijn pikkie getrapt hoor. Ik zie het gewoon al helemaal voor me. Hetzelfde effect als ik mijn oma mijn iPhone in d'r handen duw. Vastpakken alsof je nog 10x moet kijken wat de voor- of achterkant is, dan een meter van je vandaan houden, en vervolgens direct zeggen dat "die toetsen" maar niks zijn. Daaaaaag!

En volgens mij was er gisteren nog in het nieuws dat er weer een nieuwe ontslaggolf komt bij KPN…

[quote:025bdbf8a0="swoon"][quote:025bdbf8a0="S.A.F"]Duidelijk dat deze Ad een typisch geval is van een "ouwe lul die zijn dikke trillende vingers niet normaal kan gebruiken bij de iPhone". Meneer gebruikt liever dikke jaren '80 toetsen zoals te vinden op alle Casio rekenmachines of een of ander lullig pennetje dat er niet uit ziet. (Staat ook zo stoer als je in een hippe club staat en even een vriend wil smsen!)

[img]http://scholieren.nrc.nl/weekkrant/2001/48/2.jpg[img][/quote:025bdbf8a0]

Dat kroontje dat staat 'm overigens wel goed.
Zeker tijdens het carnaval genomen die foto? :wink:[/quote:025bdbf8a0]

Ahum, Ad Scheepbouwer is een topman in het bedrijfsleven. Hij rijdt overigens Porsche en ik neem aan dat jij je klanten graag te vriend houdt? :wink: