Belkin ADSL modem draadloze router

Ik probeer een internetverbinding op te zetten met diverse MACS allen voorzien van OS 10.4.2. De MACS zien de router wel, ook draadloos, met extreme-card. Maar de internetverbinding tot stand brengen lukt niet. Geprobeert via DHCP, of met vast IP-adres. Niet via HetNet en niet via Planet. ik hoop dat dit voldoende info is om me verder te helpen.

Wat voor situatie zit je precies in en welke router gaat het om. als eerst als je in de configuratie van de router zit ( in je browser ) geeft deze dan wel aan dat je internet hebt??

en kan je de verschillende macs wel zien via het netwerk of lukt ook een netwerk verbinding zonder internet niet.

Let op dat je het stap voor stap doet! Eerst met 1 mac bedraad het modemgedeelte installeren, dwz configureren, zorgen dat je met die mac internetverbinding hebt. Daarbij hoef je niet te schromen de Belkinhelpdesk te bellen, want die is naar verluidt niet slecht. Als je daarmee verbinding hebt, dan kun je eventueel meerdere machines toevoegen, pas daarna het draadloze deel doen.

Ik begrijp uit je (summiere) omschrijving dat je tussen de verschillende apparaten wel verbinding hebt, dan heb je het dus verkeerd om gedaan en maak je het jezelf onnodig moeilijk…

In de basis moet je namelijk eerst zorgen dat je de instellingen voor de internetverbinding opslaat in het modem, en dan pas de DHCP-functie aanzet, zodat de router (intussen automatisch) verbonden met het internet zowel bedraad als draadloos IP-adressen kan uitdelen.

Wat passenger zegt is helemaal juist. vandaar ook de vraag of je router wel een internet verbinding ziet. zo niet moet je die eerst instellen en zorgen dat de instellingen over genomen worden door je router en vanaf dan kun je aan delen gaan denken.

Heb je je account gegevens al wel ingevoerd in de router? Je kunt overigens in de blauwe balk bovenin zien, of de router/modem ook daadwerkelijk eeen verbinding heeft! Als dat niet het geval is, zie je in het rood "not connected" en anders in het groen "connected".

Account gegevens in router ingevoerd. Geeft aan No connection. In m'n Systeemvoorkeuren, Netwerk, wel connectie via Ethernet. Configuratie via DHCP, IP-adres en router worden weergegeven. Alles ook meerdere malen herstart. Maar nog geen verbinding. Modem is trouwens ADSL Modem with wireless-G Router van Belkin. ADSL verbinding loopt via splitter en ISDN-lijn. Internetten via (vaste) Vigor 2200E en Airport Express lukt wel.

Heb je in je router de dhcp server wel aan staan of alleen in je mac`s aangezet?

en controleer eens wat voor ip adressen je krijgt als je een mac via een kabel aansluit op de router ( dan deed het internet het wel toch)

waarschijnlijk moet je in je router de Ethernet adressen(hardware adres) van je mac's invoeren deze kun je vinden onder : over deze mac <knopje> meer info klik op netwerk onderste regel 12 cijfers met : ertussen dit is je ethernet adres

dit is een hardware afhankelijk nummer dat vast staat in je firmware van je ethernet kaart
bijna alle router werken met deze hardware adressen

Succes Knarf :wink: