Belkin Router problemen

Ik hoop dat iemand van jullie mij hiermee kan helpen, want ik kom er niet uit.

Ik heb 2 G3 iMac’s met OS 10.2.6. Internet verbinding is ADSL via Planet Internet met een Alcatel modem. Ik wou deze twee computers graag gelijktijdig het internet op kunnen laten gaan en heb daarom de Belkin Gateway Router gekocht via de Apple store. Maar wat ik ook doe ik krijg geen internet verbinding via mijn router.

Probleem is als volgt. Ik moet de router configureren via mijn browser, maar eerst mijn netwerk settings zetten op DHCP. Als ik de router aanspreek kom ik in het hoofdscherm van de router. Volgens de handleiding moet ik op connection type drukken wat me naar het volgende scherm brengt. Hier moet ik aangeven wat voor een soort verbinding ik heb. De 5 mogelijkheden zijn: Dynamic, Static, PPPoE, PPTP en Telstra Bigpond. Ik ga er van uit dat ik die ene met PPTP moet nemen. Als ik die aanklik kom ik in het volgende scherm waar ze mij de volgende gegevens vragen in te voeren:

PPTP Account > ***@adsl-comfort (neem ik aan)
PPTP Password >
Retype Password >
Host Name >
Service IP Address >
My IP Address >
My Subnet Mask >
Connection ID (optional) > (Optional)
Disconnect after minutes of no activity.

Click here to enter your DNS Settings

Niks wat ik probeer geeft een verbinding. Planet internet geeft door als Service IP Address 10.0.0.138 en als subnet Mask 255.255.255.0. klopt dit wel? Heeft iemand toevallig ervaring met de Belkin router?

Mijn dank is groot.

Is het niet PPPoE ? wat je als protocol moet instellen.

Als ik in OSX een internet verbinding wil maken gebruik ik altijd een PPTP programma anders krijg ik geen internet verbinding.

Je moet zeker de pptp hebben. Je wan ip is 10.0.0.150, je server ip is 10.0.0.138 en je subnetmask 255.0.0.0. Je connection id heb je nodig om te kunnen connecten met je netwerk terminator dus invullen: pc1

Zo staat het bij mij het werkt prima. Succes.