Belkin router

Heb een belkin router gekocht en weet niet hoe ik mijn iBook draadloos krijg!!! Heb een airport kaartje in mi'n iBook en een ADSL verbinding via ethernet via een Alcatel SpeedTouch 510i. Maar krijg m niet werkend. Wat doe ik verkeert bij het configureren????

Antaeus

Hmmm volgens mij bestaan er al een paar draadjes over airportkaartjes en belkinrouters... ik weet niet precies waar (geen zin om te zoeken) maar ze zijn er! Alhier staat namelijk ook een belkin van internet te voorzien en dat wilde eerst ook niet zo... :mrgreen:

probleem hadden we alhier ook, komt omdat die modem ook al als router ingestelt staat, en twee dhcprouters op 1 netwerk is vragen op problemen. Oplossing is dus vrij simpel: schakel de routerfunctie van je modem uit hopsa, klaarvoort internet!!!

Ben niet zo thuis in die wereld, maar hoe doe ik dat dan?

Antaeus

ik zou het zo 1,2,3 ook niet meer weten hoe ik dat gedaan heb, ik geloof dat ik in de forums van xs4all van iemand de instellingen heb gekregen. ben zelf namelijk ook niet zo'n held met die dingen... als je het niet kan vinden, kan ik weleens opzoeken hoe ik het ook alweer voor elkaar heb gekregen, althans, als dat ik dat nog begrijp!

onder "Applications - Utilities" staat een Airport Setup programma - als de Belkin router goed is ingesteld gaat de Airport Setup het snel herkennen en je vrij eenvoudig aanwijzen wat te doen

Kijk ook eens op de site van Belkin, http://www.belkin.nl/networking/ Er staat ook ergens tussen hoe je moet configureren bij de verschillende Nederlandse providers. En hebben ook een gratis 0800 nummer voor support.

Ik zou eerst die router aan de praat zien te krijgen zonder Airport te grbuiken. Ik heb ook een Belkin en heb er ook veel last mee gehad om 'm aan de praat te krijgen.

Heel belangrijk is: firmware updaten van dat ding! Want dan voorkom je al heel veel problemen.

ik heb de Wireless Kabel/DSL-gateway-router in de handleding vanaf blz 26 - alternatieve methode - staat goed uitgelegd hoe de router te configureren voor een Mac; bij mij was dat hoofdzakelijk ppoe aanklikken

Ja dat heb ik ook gedaan, maar volgens mij ligt het probleem juist bij mijn Alcatel Speedtouch 510i ethernet modem!!! Die is als router geconfigureerd. Weet iemand hoe ik dat verander???

Misschien stap voor stap?
Ben helemaal geen held in die dingen…
Hoop alleen dat het gaat werken…

Bij voorbaat dank,

Antaeus

Als je al een router hebt, waarom ruil je dan je belkin router niet in voor een wireless accespoint, zal je al een pak minder problemen hebben. Heb deze ook aan mijn belkin switch hangen.

Nou het werkt....

Heb de gegevens van het tapblad TCP/IP overgenomen en daarna in de Belkin router via
Static ingegeven + de DNS
En toen werkte het…

Klopt dit wel?
Omdat er staat dat het “less common” is om via Static te configureren!

Maar het werkt en dat is het belangrijkste natuurlijk…

Bedankt

Antaeus