Beltoon iPhone 11

Goeie middag iedereen,
Ik heb hier een erg vervelend probleem met mijn iPhone 11.
Kijk, als er mij iemand opbelt dan hoor ik één keer de beltoon op volle sterkte, en alle ander daarna bijna niet? Das FUBAR, ik heb daardoor al vele oproepen gemist en daar heb ik gloeiend de pest aan.
Trouwens, hetzelfde doet zich voor als ik bv. Met WhatsApp opgebeld word.
Ik heb al zitten zoeken en zoeken, maar ik vind nergens op mijn toestel waar dat zou kunnen opgelost worden, dat de beltoon op volle sterkte blijft?
Alvast bedankt voor de tip die me verder helpt.
Johny

Heb je een standaard beltoon ingesteld, of een custom?

Dit zou het weleens kunnen zijn:

Citaat
Dit komt doordat Face ID op je iPhone 11 je gezicht herkent en daardoor alvast het geluid wat zachter zet voor je. Dit kan je uitzetten!

:bulb: Ga hiervoor naar: Instellingen - FACE ID en toegangscode - Voorzieningen aandachtsdetectie uitschakelen.

Lees alles over deze functie hier.

Een andere tip is om het belsignaal volume aan te passen. Open Instellingen en navigeer naar Horen en Voelen (Geluiden). Vervolgens vind je bij ‘Beltoon en meldingen’ een schuifschakelaar terug. Pas deze aan om het volume voor het belsignaal aan te passen. Dit heeft alleen betrekking tot het volume van geluiden voor meldingen en beltonen. Dit hoef je eigenlijk maar één keer instellen, dat is de reden waarom Apple de optie verplaatst heeft.

Citaat

©Vodafone.

Nu nog een reactie van @johnyw

Voorzieningen en aandachtdetectie uitgezet bij FaceID. En nu wachten tot er straks iemand belt.
En bedankt voor de tips.

Heb je geen (vaste) huistelefoon? Dan kan je jezelf even bellen :wink:

1 like

Bestaan die nog ?

Op het werk wel… maar thuis?

Ik heb er in ieder geval reeds jaren geen meer…

Misschien heb je een buurman die jou kan bellen, of een vriend…

We bellen toch niet meer tegenwoordig… :upside_down_face:

Oh, maar dan is die ringtone-geluidssterkte ook niet van belang :stuck_out_tongue:

Kijk eens bij:
‘Instellingen’ → ‘Toegankelijkheid’ → ‘Aanraken’ → ‘Audiopad gesprekken’ en zorg dat ’ Automatisch beantwoorden’ uit staat.
Overigens gaat de telefoon dan automatisch in de gesprekstand.

We kunnen dit sluiten, opgelost en bedankt.

En de oplossing was ???

Ja, @johnyw, daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar…