Ben ik de eerste van Nederland met een G5 thuis...?

Tien minuten geleden kwam TNT voor rijden...:lol:

Het is een 1.6 GHz met een Radeon 9600 PRO. Ook heb ik twee 512MB modules bij de MyCom gekocht. Ik zal ze zo testen. Jullie horen het wel.

ik moet helaas nog eventjes wachten op mijn g5 :cry: :

Foto’s en benchmarken :smiley:

Ik denk inderdaad dat je één van de eerste trotse bezitters bent in Nederland ;)

Atthans, je bent de eerste waarvan ik het in iedergeval weet. Zou wel leuk zijn als je wat foto’s plaatst!

Graag ook een foto van die gelukzalige glimlach...

[quote:3449763bc1="Deskman"]Graag ook een foto van die gelukzalige glimlach...[/quote:3449763bc1] AUB zonder KWIJL..... dat doen wij wel :wink:

Ik heb m'n broodtrommel nu al 2 keer leeg moetten gooien, kwijl kwam bijna op m'n buro! :P

Het is toch altijd even spannend geheugen installeren, zeker in je nieuwe Mac. Maar gelukkig werkt het, dus ik heb nu 1.25 GB geheugen.

“Apple-tje - eitje” om het geheugen te installeren. Zijn er nog voorkeuren van foto’s die ik moet nemen???

[quote:a310ed61c7="aToMac"]Het is toch altijd even spannend geheugen installeren, zeker in je nieuwe Mac. Maar gelukkig werkt het, dus ik heb nu 1.25 GB geheugen.

“Apple-tje - eitje” om het geheugen te installeren. Zijn er nog voorkeuren van foto’s die ik moet nemen???[/quote:a310ed61c7]

Alles wat maar te fotograferen valt :stuck_out_tongue: en graag wat eerste indrukken, hoe stil is ie, opstarten, hoe snel? wat valt op bij een eerste vergelijking enz.

Oooo…hoe duur was het geheugen?? en waar zit MyCom op het internet???

TIA

[quote:fe1714a301="G5"]Foto's en benchmarken :D[/quote:fe1714a301]

Hier sluit ik me volledig bij aan. Geleficiteerd trouwens! :slight_smile:

Opvallend trouwens: Die Radeon is naar ik aanneem BTO, dan vind ik dat je hem al vroeg in huis hebt. Ik dacht dat tot nu toe alleen standaard configs werden afgeleverd. :roll:

BTO order is in principe eerder dat een standaard config. De standaarden worden in bulk gemaakt voor de dealers. Als je een standaard config neemt komt ie tussen die orders terecht. Maar doe je een BTO dan volgt die een Mac een volledig andere lijn door de Apple fabriek. Een BTO is in dit soort situaties altijd sneller.

Tom gefeliciteerd. Ik kom snel eens naar huis om die G5 te kunnen aanschouwen en mee te kunnen spelen. En schiet eens op met die foto’s!!! :wink: Vraag maar de camera van Gerben.

Mzzl

Was het geheugen duur bij Mycom en wat voor geheugen heb je gekocht, wat voor geheugen moet er in?

Hij is ontzettend stil... Ben nog bezig met het verzamelen van games, Photoshop e.d. Ben ff de cd's kwijt, liggen nl. allemaal op een hele grote stapel. :x

MyCom kan je vinden op www.mycom.nl, en het geheugen was 105 euro voor 512MB. Er gaat gewoon PC2700 DDR SDRAM in. Oftewel 333MHz. Het voordeel bij MyCom is, is dat je het gewoon weer kan ruilen als het niet werkt. Ik heb dan de PC2700 van 6 nanoseconde. Je hebt ook van 7,5 maar dat is zonde natuurlijk.

Het voordeel van het geheugen is dat alle apps lekker in memory blijven. Bv. Acrobat Reader 5 start de tweede keer binnen 2 seconde op…

Ik zal asap met foto’s kan komen…

[url]http://www.schaerweijde.nl/gvm/pages/hockey/Tom-G5/index.html[/url]

hoort daar dan geen 400 mhz geheugen in?

[quote:273f9dbb64="Freerk"]hoort daar dan geen 400 mhz geheugen in?[/quote:273f9dbb64]

Nee, de 1,6GHz heeft, in tegenstelling tot de 1,8GHz en 2GHz, een 167MHz bus en dus 333MHz geheugen.

[quote:9ba8cd1beb="Freerk"]hoort daar dan geen 400 mhz geheugen in?[/quote:9ba8cd1beb]

Nee…wel in de 2 topmodellen

Ziet er goed uit!! :finderoud:

"Nee, de 1,6GHz heeft, in tegenstelling tot de 1,8GHz en 2GHz, een 167MHz bus en dus 333MHz geheugen."

De 1.6 ghz heeft toch een 800 mhz bus?

Mooi ding hoor. Gefeli!! :smiley:

[quote:9b359f6d36="jonnie"]"Nee, de 1,6GHz heeft, in tegenstelling tot de 1,8GHz en 2GHz, een 167MHz bus en dus 333MHz geheugen."

De 1.6 ghz heeft toch een 800 mhz bus?[/quote:9b359f6d36]

Ja daar heb je gelijk in. Systeembus is 800MHz, maar geheugen loopt op 167MHz.

Aha. Maakt ook nie uit. Het blijft mooi spul, die apples 8)