Benchmark Jaguar, Panther .... en Tiger

[url=http://www.geekpatrol.ca/archives/2004/07/09/jaguarpantherand.php]Hier [/url] is een benchmark te vinden van de drie major Mac OSX'en, natuurlijk is tiger nog aan het verbeteren maar het ziet er goed uit.

Goed uit? Vind ik niet eigenlijk drie punten winst op een G5 die 64bits draait. Dat is niet veel voor eenzg. eerste versie van Tiger die geacht wordt 64 bits compatibel te zijn. :(

Ik had op mijn Tiger met Xbench (ja, sommigen vinden dat een prut programma) een score van 10 punten lager dan Panther...

[quote:4c53d7fe78="maceddy"]Ik had op mijn Tiger met Xbench (ja, sommigen vinden dat een prut programma) een score van 10 punten lager dan Panther...[/quote:4c53d7fe78]

misschien komt dat door omstandigheden (bij mij zou het dan komen omdat ik Tiger via mijn ipod draai…)

Helaas ook hier een langzamere score in tiger dan in Panther, voornamelijk op Schijf nivo een aanzienlijke snelheids daling en ik draai Tiger gewoon op een interne Schijf in mijn G5 ... De rest was wel sneller maar ja is Pre-Release he ... Was dat met Panther ook niet zo in de eerste stadia ...

Stom genoeg voelt die namelijk wel veel soepeler aan … :wink:

Ik zou ook graag een benchmark zien van bijvoorbeeld een G4 450 mHz. Eens kijken of hij daar nog steeds een beetje mee uit de voeten kan komen.

Tiger 8A162 is gewoon een geupgrade Panther met extra features. Een echt geoptimaliseerde 64 bits versie MOET gewoon op een G5 veel en veel sneller draaien.

Laten we niet vergeten dat het testprogramma Xbench ook nog niet geschikt en/of aangepast is voor Tiger en 64 bits architectuur. Waarschijnlijk wordt er bij het testen geen gebruik gemaakt van de snelheidsmogelijkheden van zowel de G5 als Tiger. Bovendien, zoals velen al hebben opgemerkt, het is een pre-release.

Het zou inderdaad wel interessant zijn om deze test eens op een G4 te draaien, want dan is het 64 bits-verhaal tenminste uitgesloten.

OpenGL steeds trager ? :oops:

...wellicht dat de OpenGL trager wordt doordat er steeds meer informatie voor de interface nodig is.... Het oog wil ook wat....

Ik kan overigens berichten dat op een G4 350 MHz AGP-Graphics Panther sneller draait dan Jaguar… Vraag me af hoe dat dan weer kan…

Wie gaat er nou een BETA van Tiger zitten benchmarken?

Laten we eerst eens op een release wachten voordat er gezeken wordt…

kan er ook niet bij dat men al bezig is met benchmarks te vergelijken tussen een systeem wat punt staat, met een systeem dat nog ik een pril stadium is en wordt losgelaten op testers.

[quote:3b6a190cec="colpolyp"]Wie gaat er nou een BETA van Tiger zitten benchmarken?

Laten we eerst eens op een release wachten voordat er gezeken wordt…[/quote:3b6a190cec]

Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?

• hier anders eens kijken

Sommige mensen posten ( veel te ) veel berichten op het forum, andere benchmarken een BETA en nog andere lezen alle roddels over de nieuwe iMac.

Iedereen zijn hobby, en zolang je je medemens er niet mee stoort ( twee laatste gevallen) is dit toch hellemaal niet erg.

Nee tis niet erg maar ik verbaas me er over.

Als een Mac met een PC wordt vergeleken en de PC komt er beter uit dan valt de halve wereld er over dat het appels met peren vergelijken is. Maar een BETA versie van een OS dat pas over een half jaar uitkomt, dat is allemaal opeens helemaal cool als het vergeleken wordt met een OS dat er al een jaar is.

:mrgreen: amen en uit !!

Ook al zijn de resultaten zo slecht nog niet. Zoals de tester ook eigenlijk al aangeeft: benchmarken met een Developer Preview is hetzelfde als appels met peren vergelijken.