Krijg, waarschijnlijk, een BenQ DVD brander (Double Layer) van mijn neef, en die wil ik dan in zo een DVD Case stoppen zodat ik via USB2 op mijn iBook kan aansluiten. Alleen het probleem is dan Software, of juist niet? Wie kan me verder helpen..
Als je 'm aansluit zou 'ie het gewoon moeten doen met Toast. Alleen de zgn. iApps (iTunes etc) herkennen 'm alleen als je PatchBurn installeerd. Dan zou het prima moeten werken :)
Ik heb op de BenQ-site gekeken en bij ondersteunende besturingssystemen staat geen OSX of ander Mac besturingssysteem vermeld. Kijk maar op BenQ.com
[quote:15023f86a6="Mc Erik"]Ik heb op de BenQ-site gekeken en bij ondersteunende besturingssystemen staat geen OSX of ander Mac besturingssysteem vermeld. Kijk maar op BenQ.com[/quote:15023f86a6]
Neemt niet weg dat 'ie het dan wel gewoon doet… Ik heb een Sweex USB 2.0 kaart PCMCIA, en die deed het ook prima (perfect!) in mijn PBG3 met OSX 10.3 en ook onder 10.4. Terwijl Sweex niet om z’n comptabiliteit bekend staat…
Ja maar die usb 2.0 kaart is geen dvd brander...
[quote:4443ff056c="af"]Ja maar die usb 2.0 kaart is geen dvd brander...[/quote:4443ff056c]
Wat ik daar dus mee wil zeggen, is dat OSX een hele lading aan drivers aan boord heeft. Daarbij komt nog eens dat een brander (wat voor merk dan ook…) een Generic apparaat is, wat dus geen specifieke drivers nodig heeft. Zie het als een externe hardeschijf. Bovendien zit 'ie in een los kastje en niet in een eigen ‘doos’, wat de kansen op afstoting nog weer verkleinen.